Anul acesta, Cluj Napoca găzduiește cea de-a cincea ediție a celei mai importante conferințe de ecommerce din România, TeCOMM. Pe parcursul a două zile, proprietarii de magazine online, dar și cei care activează în domeniul marketingului sunt așteptați să participe la numeroase prezentări, workshopuri și dezbateri legate de noile tendințe și să afle secrete din domeniu de la cei mai cunoscuți speakeri. Pentru a afla mai multe despre evenimentul din această toamnă, care va avea loc în perioada 21-22 octombrie, am stat de vorbă cu Bogdan Ciocian, Managing Partner la Libero Events, organizatorul conferinței.
De unde a pornit nevoia de a organiza un eveniment dedicat în totalitate comerțului online? Cât este de mare piața online din România?
Bogdan Ciocian: Tehnologia se schimbă de la minut la minut, iar piaţa online este în continuă dezvoltare. TeCOMM are în vedere atât business-urile deja consacrate, dar şi cele de start-up pe această piaţă. Astfel, pentru ca business-ul tău online să ofere exact ceea ce clientul tău are nevoie, e necesar să acorzi timp informaţiilor care facilitează acest proces. Ideea de a organiza un eveniment în totalitate pe eCommerce a venit din nevoia continuă a pieţei online de a performa. Speakerii şi subiectele abordate de către nume sau branduri de notorietate aduc acea plus valoare în performanţa serviciilor oferite. TeCOMM oferă soluţii, tocmai de aceea ne aflăm deja la a V-a ediţie în Cluj-Napoca, şi ne dezvoltăm şi pe piaţa din Bucureşti şi Iaşi.
Cui i se adresează această conferință? Care este profilul participantului la TeCOMM?
TeCOMM se adresează în primul rând proprietarilor de magazine on-line, care au deja un business, dar şi celor îşi doresc un start-up pe acest domeniu, specialiștilor de marketing implicați în activitatea de online a business-urilor, consultanţilor în ecommerce, persoanelor de pe promovare online şi SEO. TeCOMM e o oportunitate de a avea grijă de business-ul tău şi de nevoile clienţilor şi pentru furnizorii de servicii de ePayment, hosting, telecom, servicii financiare şi de curierat, pentru agenţiile de web development sau companiile de IT.
Care sunt punctele sau problemele principale care vor fi atinse în cele 2 zile de eveniment?
În cadrul evenimentului, se va discuta despre elementele care ajută ca fiecare client care dă click şi ajunge la magazinul tău online, să fie mulţumit. Vom avea workshop-uri tematice legate de conversii, usability, email marketing, marketing afiliat, analytics, PPC, online advertising si online video marketing. Participanții vor putea lua parte la debate-uri dedicate proprietarilor de magazine online, precum“8 Nightmares for Online Shops”, “Hope is not a strategy” sau la discuţiile de la masa rotundă destinată vânzărilor de “Black Friday”.
Ce vor putea învăța participanții pe parcursul celor două zile? Cu ce cunoștințe vor rămâne?
În funcție de workshop-urile şi conferinţa la care vor participa, vor avea ocazia să discute despre problemele cu care se confruntă magazinele online și ce soluții se găsesc cu privire la acestea. Se va da ora exactă în eCommerce, astfel încât vor fi informaţi despre cerinţele actuale şi viitoare în eCommerce, despre abordări specifice, dar şi despre strategii de marketing utile pentru business-ul pe care îl manageriază. Ne dorim ca participanţii să treacă de la teoretic sau de la o implementare mai puţin focusată pe nevoile clienţilor, la o implementare care să ofere succes prin metodele alese în urma discuţiilor din cadrul evenimentului. Noi le dăm mână liberă să beneficieze de cât mai multe secrete care vor fi dezvăluite în cadrul TeCOMM. (râde)
Spune-mi 3 avantaje pentru care cei aflați în domeniu ar trebui să participe la TeCOMM 2015?
Ca beneficii, acestora le vor fi dezvăluite secretele în vânzări online de la experţi din domeniu şi vor afla cele mai importante perspective cu privire la viitorul eCommerce-ului, se vor conecta la pulsul pieţei de comerţ online din România, alături de ceilalţi participanţi din toată ţara şi vor învăţa cum să-şi crească vânzările online, să-şi optimizeze magazinul şi să fidelizeze clienţii actuali.
Cine sunt cei mai așteptați speakeri?
Avem nume importante, pe toţi îi considerăm importanţi, iar în lista celor care şi-au confirmat prezenţa sunt incluşi speakeri care se află în the Top 10 eCommerce commentators in the world sau care fac parte din World’s Top 50 Email Marketing Influencer. Printre speakerii naţionali şi internaţionali, nu putem să nu amintim de reprezentanţi ai unor branduri importante precum IKEA, Google, Altex, Digital Annexe, CloudIQ, Bitdefender, eCommerce MasterPlan, Urgent Cargus, Mastercard, FanCourier, Mobil Pay.
Spune-ne mai multe cuvinte despre Expo Zone. Ce vor găsi participanții în această zonă expozițională?
Această zonă aduce împreună principalii furnizori de servicii de comerţ electronic şi pune la dispoziţia participanţilor soluţii şi idei oferite de către aceştia. Ca să stârnim curiozitatea, vă dezvăluim că printre cei din zona expo se vor afla Urgent Cargus, Mastercard, FanCourier, Profit Share. E o opţiune foarte bună de a face networking şi de a descoperi noi produse şi servicii din domeniile conexe.
În cadrul TECOMM, în paralel cu conferința principală, va fi organizat evenimentul Digital Travel Forum. Cui i se adreseză și ce subiecte vor fi atinse?
Digital Travel Forum este conferinţa dedicată celor care activează în domeniul turismului, concentrat pe instrumente şi strategii online din domeniul turismului, cu scopul de a oferi informaţii preţioase în legătură cu ultimele noutăţi din social media şi mobile intelligence, know-how-uri practice şi idei de care orice business în turism are nevoie pentru a deveni mai profitabil pe o piaţă extrem de competitivă. Printre speakerii de la Digital Travel Forum se află reprezentanți ai brandurilor Google, Conectoo by Conversions, Paravion, Accent Travel & Events.
A doua zi reprezintă o zi importantă pentru marketerii români. Care sunt punctele principale ale prezentărilor din cadrul MarkDay?
Mă bucur că ai întrebat de MarkDay. Aceasta aduce workshopuri pe subiecte precum customer relationship, email-marketing, mobile-marketing, strategii de marketing și social media, branding. Respirând în acest domeniu, este metoda ideală de a face knowledge – sharing și de a îți umple bagajul de cunoștințe cu cele mai noi strategii.
Care este ideea principală în jurul cărei se învârte TECOMM 2015?
Tema principală TeCOMM 2015 este “Power to the customers”, ceea ce înseamnă că succesul magazinelor online stă în mâinile consumatorului.
Tendinţele actuale subliniază cât de important este ca fiecare business online să pună accent pe profilul consumatorului, pe comportamentul și nevoile acestuia.
Tocmai de aceea, am vrut să facem vizibilă această nevoie, căci succesul în online este al business-urilor care reușesc să readucă și să fidelizeze clienții pe site-ul lor.
Ce aduceți nou față de TECOMM 2014?
Fiecare ediţie are frumuseţea ei. Tocmai de aceea, la fiecare ediţie aducem content bun, prin speakerii care ne trec pragul evenimentului. Totodată, ne raportăm atât la tendinţele actuale, cât şi la nevoile actuale ale publicului-ţintă. Să ştiţi că în fiecare an, pe lângă speakeri de renume pe plan internațional și național, şi teme care stârnesc curiozitatea, avem și acel gram de inovaţie care face diferența de la ediţie la ediţie. Cu care dintre cititori ne vom întâlni în 21-22 Octombrie la TeCOMM – eCommerce Conference?