Generic filters
Exact matches only
Generic filters
Exact matches only

Interviu „Let’s Share Cluj!” – cum să distribuim Clujul în lume?

În 2015, municipiul Cluj Napoca este deținătorul titlului de Capitală Europeană a Tineretului. Cu această ocazie se vor organiza numeroase evenimente, concerte și proiecte pentru a atrage cât mai mulți tineri din întreaga lume în orașul din inima Transilvaniei. Dar există un proiect care a început din vara anului 2014 și care își propune să ”Share-uiască” Clujul în lume. Am stat de vorbă cu cei care au inițiat campania „Let’s Share Cluj!” pentru a ne da cât mai multe detalii despre proiect și mecanismul de desfășurare a concursului.

Ce înseamnă mai exact proiectul Let’s SHARE Cluj? Care este scopul campaniei?

„Let’s Share Cluj!” este un proiect JCI Cluj organizat cu scopul de a încuraja comunitatea clujeană în promovarea orașului Cluj-Napoca în țară și în străinătate.Totodată urmărim să stârnim curiozitatea comunității globale asupra orașului nostru, mai ales în acest an 2015, an în care ne mândrim cu faptul că Capitala Europeană a Tineretului este la Cluj .

Care idee stă la baza campanie? Cum a pornit aceasta?

În perindările în țară și în lume, în vacanțe sau la conferințe, mulți tineri iubitori ai Clujului vorbesc despre orașul nostru persoanelor pe care le cunosc. Dorind să încurajăm astfel de acțiuni și, de asemenea, dorind să arătăm publicului astfel de modele, ne-am venit ideea acestei campanii.

Obiectivul de a pune Clujul pe hartă lumii și de a duce mesajul #sharecluj în cel puțin 100 de țări de pe mapamond s-a conturat foarte rapid și cu mult entuziasm.

Este o campanie dedicată în exclusivitate clujenilor sau poate să participe oricine doreşte?

share cluj 2

Publicul principal al acestei campanii sunt  oamenii care iubesc acest oraș. Fie că s-au născut și locuiesc în Cluj, fie că au absolvit facultatea la Cluj, fie că au făcut acest oraș casă lor, fie că doar au vizitat orașul și le-a plăcut, fie că doresc să-l viziteze, fie că locuiesc în orice colț al lumii, noi îi invităm pe toți alături de această comunitate a „iubitorilor de Cluj”.

Care este mecanismul concursului şi până la ce dată se mai pot înscrie fotografii?

share cluj 1

Pentru a intra în această campanie „Let’s Share Cluj!” și a avea șansa câștigării unei excursii în valoare de 1,000 de euro oferită de sponsorul nostru principal, MB Dental sunt doar 3 păși de urmat:

  1. Realizarea unei fotografii care să conțină mesajul #sharecluj într-un loc public
  2. Postarea aceste fotografii pe pagina personală de Facebook, Instagram sau Twitter folosind tag-ul pe poză la Share Cluj
  3. Check-în la locația unde este făcută postarea / poza

Concursul se va desfășura până la finalul lunii Octombrie 2015 și extragerile la sorți vor avea loc în luna Noiembrie.

Ce primesc clujenii în schimbul fotografiilor? Care sunt premiile?

Sentimentul pe care îl căutăm în prietenii acestei campanii este cel de mândrie și implicare în promovarea orașului Cluj-Napoca. Sponsorul nostru  MB Dental dorește să răsplătească concurenții cu șansa câștigării unei excursii în valoarea de 1,000 euro. De asemenea, periodic vom oferi și alte premii pentru a fi oferite participanților prin tragere la sorți. Invităm companii și firme clujene care doresc să ia modelul MB Dental și să ofere mici recompense celor care sunt promotori ai Clujului să ne contacteze.

Având în vedere că proiectul a început în August 2014, care a fost reacţia publicului clujean până în momentul de faţă?

share cluj 3

Până în acest moment ne bucurăm de cei peste 1,000 de fani, aproximativ 90 de concurenți care au realizat mail mult de 500 de poze cu mesajul #sharecluj în peste 45 de țări.

 Câteva din mărturiile celor care duc Clujul în lume:

 – Fabian Rareș: „#sharecluj este motivul pentru care am luat Londra la pas, pentru o campanie de promovare a Clujului, felicitări tuturor celor implicați. Pozele au fost făcute la Tower Bridge, Tower of London, Trafalgar Square. London, Picadilly Circus & Oxford Street, House of Parliament, Big Ben, Buckingham Palace, London, England, Green Park, Național Gallery, The Official London Eye. Enjoy!”

 – Lorincz Orsolya: „am realizat că străinii au o concepție greșită despre Cluj-Napoca și am decis să mă implic în promovarea orașului nostru.  Campania/Proiectul Share Cluj este cea mai bună oportunitatea de a-mi promova orașul  natal.

– Am vrut să fac ceva diferit față de ceilalți concurenți și pentru că îmi place sportul am ales să cumpăr un tricou alb pe care am scrisœ#sharecluj” în locul numelui sportivului și  numărul 15”, reprezentând anul 2015. Obiectivul meu cu acest tricou este să vizitez cât mai multe stadioane din lume și să fac poze cu el. Călătoria tricoului ShareCluj a început la  stadionul echipei Fc Twente din Olanda. Mai apoi am vizitat Olympiastadion din Berlin. Următoarele destinații din calendarul meu sunt: PSV Einhoven, Ajax Amsterdam și câteva orașe din Germania”.

– Anca Samboan: „You realize that no matter how much you see or how much you learn about the world, there’s always more, that with every new destination discovered, you become aware of a dozen others, and with every new piece of knowledge obtained, you only become more aware of how much you really don’t know.

This is the reason why I chose to #Share Cluj, a constant reminder of who I am and what’s the colour of my heart. We all have a place called home and no place on Earth can replace it .

I #Share Cluj to encourage people to have the desire to discover the world, to become comfortable with the uncomfortable. To realize that every journey is a moment in personal growth and part of that is stepping outside of your comfort zone.

I #Share Cluj because I love my city, I’m proud of who I am and where I came from, no culture is superior to another. The differences are what make them valuable.

I #Share Cluj because I know that when traveling is important to do as the locals do. Eat street food. Take public transportation. Try to understand and see the world through their eyes. Don’t waste your time collecting plastic souvenirs. Collect experiences—smell, taste, listen, look and touch. That’s the only way you’ll be inspired to change your life.

And I #Share Cluj because I’m always finding my way back home and I’ve learned that everything is possible if you work for achieving it.”

– Ioana Botian: „mi-a plăcut instantaneu conceptul de „a pune Clujul pe harta lumii” mai ales că sunt o mare susținătoare a titlului Cluj – Capitală Europeană a Tineretului 2015 și mai ales a titlului de Capitală Culturală Europeană 2021. Cu bagajul în mână, un teanc de afișe ShareCluj și telefonul mobil am pornit spre Franța  unde urma să stau 20 de zile și să promovez conceptul ShareClujul, orașul Cluj-Napoca și să-i încurajez pe alții să facă la fel.”

Pe baza fotografiilor deja înscrise, unde călătoresc cel mai mult clujenii?

share cluj 4

Până în acest moment harta #sharecluj are aproape toată Europa acoperită.  Cu bucurie vedem de asemenea, că prietenii campaniei au dus Clujul în Tailanda, Japonia, Costa Rica, Brazilia.

Sperăm să vedem în curând poze cu #sharecluj în Antarctica, Africa, Australia.

În care categorie există cei mai mulţi participanţi înscrişi: “#sharecluj with the world” sau “#sharecluj în România”?

Datorită unor limitări tehnice și deoarece am realizat mai apoi că e mai bine așa, am decis ca cele două categorii să devină doar una.

Ce aţi dori să transmiteţi cititorilor?

Dragi cititori bunădimineața.ro, va invităm alături de noi să punem Clujul pe harta lumii. Doar împreună vom reuși să realizăm albumul de fotografii cu #sharecluj în 100 de țări.

Citește în continuare alte interviuri publicate de echipa bunadimineata.ro !

Picture of Reka

Reka

Reka este o persoană mereu în dezvoltare. O plictisește plictiseala și vrea mereu să facă ceva noi și să descopere un subiect bun. A terminat un Master în Relaţii Publice, dar şi-a continuat visul de a deveni scriitoare. Speră ca într-o zi să își publice cartea, care e în curs de finalizare.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *