Prezent de peste 8 ani pe piața de fashion din România, StarShinerS este unul dintre cele mai de succes magazine online din Romania, dedicat în exclusivitate îmbrăcămintei pentru femei.
Povestea a început în anul 2008, de la câțiva bani puși deoparte într-o pușculiță de către un cuplu din Timișoara, care au hotărât ulterior să-i investească în ceva util. Au cumpărat câteva haine din Germania și au început să le vândă pe site-uri de anunțuri gratuite. A urmat apoi dezvoltarea unui website care a început să crească pe zi ce trece, devenind astăzi unul dintre cele mai renumite site-uri de e-commerce din România pe segmentul de fashion.
Mai multe informații despre povestea de succes cât și despre colecțiile și planuri viitoare de dezvoltare, le puteți afla din interviul de mai jos.
Pentru început, spune-ne care este povestea brandului, de la magazin online, la producător român de piese vestimentare pentru femei și până la unul dintre liderii pieței online de fashion din România.
Sursa foto: StarShinerS
Ah, ce frumoasă întrebare! Ca orice brand, ne face plăcere să spunem cititorilor care este povestea noastră și care sunt acele criterii care dau unicitate brandului nostru.
În 2008, pe 15 Martie am înregistrat prima comandă pe online. Tot noi am adus în România, conceptul de lansare a unei colecții vestimentare în fiecare Vineri, de la ora 19:00. A prins foarte bine la cliente, iar feedbackul a fost pozitiv. Efectiv ajungeau la urechile noastre fel și fel de povești. Cea mai haioasă a fost când un polițist a oprit o doamnă în trafic chiar înainte de lansarea colecției pe online, iar ea a reacționat ceva de genul: Se poate mai repede, că pierd colecția de pe StarShinerS. Ce mai!
A fost un început foarte frumos, ne-am bucurat de fiecare comandă, iar feedbackul clientelor ne-a determinat să fim tot mai buni, în fiecare an. Am dezvoltat site-ul, am dezvoltat unelte pe care alte magazine nu le aveau, am dus totul la un nivel care să ne mulțumească dar mai ales să le mulțumească pe cliente.
Am colaborat cu vedete din România precum: Gina Pistol, Andreea Bănică care au participat la ședințe foto de prezentare ale hainelor lansate în colecție. De la început am știut unde dorim să ajungem, iar acum am ajuns să avem propria linie de producție și să colaborăm cu producători români consacrați pe piață datorită calității pieselor vestimentare. Clientele le găsesc online doar pe StarShinerS.ro. Precizăm acest lucru pentru că și noi știm cât este de important atunci când participi la un eveniment să nu vezi aceeași rochie pe toate invitatele.
Datorită colaborării cu furnizori din România, iar în ultimii ani datorită producției proprii, am reușit să lansăm colecții în serii mici, care nu se mai refac. De aici și unicitatea shoppingului. De asemenea, dacă la început pe online, clientele erau obișnuite cu un anumit stil vestimentar, acum aici regăsesc haine pentru orice stil vestimentar, de la casual, la office, de la classic, la modern. În plus, tradiția lansării unei colecții NOI, în fiecare vineri cu peste 100 de piese vestimentare o păstrăm și astăzi.
Am dezvoltat și un Ghid de Mărimi interactiv pe care l-am testat minuțios. Dacă alte magazine online oferă un ghid de mărimi sub forma unui tabel și nici acela nu se știe cât este de updatat din punct de vedere al măsurilor, noi am știut că fiecare furnizor are propria grila dimensională, iar clientele trebuie să aibă posibilitatea să își aleagă mărimea potrivită pentru fiecare furnizor în parte. Astfel am dezvoltat acest ghid interactiv care funcționează în felul următor: clienta după ce accesează Ghidul de mărimi accesibil în detaliul produsului, trebuie să își introducă dimensiunile, iar Ghidul îi spune care este mărimea potrivită, la fiecare piesă vestimentară în parte. Ghidul reține aceste informații la o sesiune de shopping. Nu trebuie să se măsoare de fiecare dată.
Clientele noastre știu că în magazinul nostru online găsesc cele mai frumoase rochii potrivite pentru ocazii speciale dar și pentru cadre didactice. Astăzi, pe site este imposibil să nu îți găsești haine pe stilul tău.
Așa cum spuneam mai sus, am ajuns de la magazin online, la producători de haine pentru femei, iar pasul următor a fost inevitabil. În 2015, am deschis primul ShowRoom, în mall-ul Lotus Center din Oradea. Ținem la denumirea de „ShowRoom” pentru că ne evidențiem de alte magazine prin conceptul pe care l-am integrat și anume: pe lângă hainele expuse în ShowRoom, clientele au posibilitatea să plaseze comenzi online prin intermediul celor două stații instalate special în incinta ShowRoomului. Stațiile sunt cu touchscreen și le-am adus în ShowRoom ca să oferim clientelor posibilitatea să își găsească exact hainele pe care le caută. Livrarea comenzii se poate face în 24 h ori la domiciliu, ori în cabina de probă.
În 2016, 31 Martie, am deschis cel mai mare ShowRoom în Shopping City Timișoara. Toți pașii pe care i-am urmat s-au datorat și clientelor noastre care ne-au încurajat atât pe canalele noastre de socializare: Facebook, Instagram dar și prin comentarii sau mesaje private lăsate pe site și le mulțumim pentru asta.
Îți mai aduci aminte care a fost prima comandă?
Sigur că da! Așa cum spuneam mai sus, prima comandă am înregistrat-o pe 15 Martie 2008, iar de atunci această dată a fost desemnată ca fiind Ziua StarShinerS.
În martie 2016 brandul a sărbătorit 8 ani de fashion. Cum s-a schimbat piața de e-commerce din România pe acest segment, din 2008 și până în momentul de față?
S-a schimbat foarte mult, dar nu ne putem pronunța în ce fel pentru că suntem subiectivi. Există tot mai mulți jucători, iar trendul este în creștere, dar echipa noastră beneficiază de experiență și notorietate. În plus, noi nu suntem doar comercianți, suntem producători și avem un plan pe termen lung de dezvoltare chiar și pe piața internațională. Dacă acum putem livra oriunde în Uniunea Europeană, în anii care urmează avem planuri de dezvoltare chiar și pe offline dar vom povesti despre acestea la timpul oportun.
Multe dintre colecțiile pe care le găsim pe site sunt made in Romania, dar aveți și colaborări cu brand-uri internaționale. Care sunt principalele elemente pe care puneți accent atunci când alegeți produsele care vor fi disponibile în magazin?
Ascultăm clientele și urmărim trendurile internaționale. Sunt atuurile noastre când este vorba de alegerea unor noi parteneriate. Desigur că la nivel de management sunt anumite cerințe vizavi de achiziții de care trebuie să ținem cont.
Ne dorim în continuare să oferim exclusivitate, unicitate și o experiență deosebită de shopping. De exemplu, în ultimul an am primit tot mai multe solicitări de haine pentru dimensiuni ce depășeau mărimea XXL. Acum, clientele noastre au acces pe StarShinerS.ro la haine cu mărimi disponibile până la 3XL.
Am adus în magazinul online și în offline, rochii create de Casa de Modă SHERRI HILL din U.S.A. Aceste rochii sunt rochii de lux purtate de participante la concursurile de frumusețe Miss Univers și de vedete internaționale precum Paris Hilton, Selena Gomez, Arianna Grande, Kim si Kendall Kardashian, Carrie Underwood.
Care sunt categoriile de produse care au cel mai mult succes în rândul clienților?
În primul rând depinde de sezon dar indiferent de acesta, rochiile sunt preferatele clientelor și este de înțeles. Rochiile sunt acele piese vestimentare care evidențiază feminitatea unei femei, iar croiurile sunt diverse: în cloș, mulate, peplum. Există atâtea modele încât ai posibilitatea să porți o rochie nouă, în fiecare zi din săptămână. Și mai e ceva: avem mărimi, diversitate iar prețurile reflectă calitatea materialelor și a croiului.
De unde a pornit ideea unui parteneriat cu atelierul de creație Brodeaza.ro în lansarea unei colecții de rochii brodate cu design unic?
Sursa foto: StarShinerS
Liniile de producție Brodează.ro fac parte din grupul StarShinerS. Practic apelăm la colegii noștri de la Broderie pentru execuție. Broderia este computerizată, iar calitatea se datorează în special tehnologiei folosite, personalului atent la detalii cât și firelor/aței folosite. Atunci când realizăm designul unei colecții dăm foarte mare importanță materialelor. Ca să fim mai preciși, o broderie realizată pe liniile de producție are o durată mare de viață și nu se deteriorează în timp. O rochie, o bluză sau orice piesă vestimentară brodată are un timp de execuție de aproximativ 3 ore și aici mă refer doar la Broderie. Rochiile brodate sunt rochii deosebite și acest lucru se observă cu ochiul liber. Clientele care deja le au în garderobă ne confirmă de fiecare dată acest lucru.
Care sunt avantajele și beneficiile oferite clienților?
Să vedem. În primul rând, clientele au exclusivitate online pentru hainele brandurilor: StarShinerS, LaDonna, PrettyGirl, Fofy, Artista, MissQ, Cosita Linda. Asta înseamnă că doar de pe site se pot cumpăra anumite piese vestimentare.
În plus, punem la dispoziția lor Ghidul de mărimi interactiv, fotografii reale de produs realizate în propriul studio foto, iar clientele fidele care au cont pe pe site-ul nostru intră în programul de fidelizare care oferă discount-uri de la 5% până la 15%. De asemenea, clientele care au cont pe site și au plasat o comandă primesc de ziua lor o reducere de 15% la următoarea comandă.
În offline sunteți prezenți în două showroom-uri: Lotus Center Oradea și Shopping City Timișoara. Ce găsesc aici clienții care aleg să vă treacă pragul?
Sursa foto: StarShinerS
Da, așa este! Găsesc frumusețe, amabilitate și o gamă largă de produse: de la rochii pentru orice ocazie, la fuste, bluze, cămăși, blugi, costume damă, sacouri, cardigane, geci, paltoane, iar dacă niciun produs nu este pe placul lor, prin intermediul celor două stații cu TouchScreen, clientele au posibilitatea să cumpere din peste 10.000 de produse listare online.
Știm că în perioada următoare doriți să vă extindeți și pe segmentul de tip en-gros. Ce v-a determinat să faceți acest pas?
Solicitările venite pe e-mail și alte canale. Sunt cliente care deschid magazine în străinătate și pentru că știu deja care este calitatea livrată doresc să se aprovizioneze de la un furnizor serios și sigur, care onorează comenzile. De asemenea, avem cliente în București care ne întreabă adesea dacă avem magazine în București. În acest moment, ne dorim extinderea în cele mai mari orașe din România și suntem în căutare de colaboratori în București, Cluj, Constanța.
Ce alte planuri de dezvoltare a business-ului aveți în vedere în perioada următoare?
Facem demersuri continue de extindere a gamei de produse oferite clientelor prin listarea unor branduri internaționale și care se vor găsi doar pe site-ul nostru. Punem accent pe dezvoltarea magazinului online, a aplicației de mobil cât și a variantei de mobil. Vom fi prezenți la târguri internaționale de fashion și chiar prezentări de modă cu creații proprii. Sky is the limit! Nu ne vom opri niciodată din extindere și vom avea în permanență planuri de dezvoltare astfel încât să rămânem un exemplu în domeniul fashion. Experiența ne ajută!