logo
Search
Generic filters
Exact matches only

Tinerii antreprenori sunt deschişi la alternative de finanţare, însă depinde de anumite variabile

Crestemidei.ro este un site de crowdfunding lansat în 2011 de Oana Man, Cătălina Amihăieși și Judit Katona, trei clujence cu inițiativă și mult curaj. Conceptul de crowdfunding este destul de cunoscut la nivel mondial, dar în România nu este foarte cunoscut. De aceea, le-am rugat pe fete să răspundă la câteva întrebări. Iată ce au avut de spus despre unul dintre cele mai frumoase proiecte din România.

De unde v-a venit inspirația pentru platforma crestemidei.ro? Știu că sunt multe asemenea site-uri la nivel internațional, dar există vreunul anume care v-a inspirat?

Totul a plecat de la faptul ca multe proiecte educative din Romania nu se intampla din cauza lipsei fondurilor necesare. Ne-am gandit ca ar fi o idee buna sa venim in sprijinul acestora si sa le dam oportunitatea de a colecta fonduri intr-o maniera inedita. Proiectul a fost extins insa si la alte domenii pe langa cel educational: artistic, tehnologic, sport. Inainte de lansarea crestemidei.ro, am studiat intens si platformele de crowdfunding internationale, practic de la fiecare am invatat cate ceva.

Definiți puțin conceptul de crowdfunding, pe înțelesul celor care se intâlnesc pentru prima dată cu termenul.

Crowdfundingul presupune colectarea online de mici sume de bani de la mai multe persoane, pentru a sprijini realizarea unei idei sau a unui proiect. In schimbul sumelor de bani oferite, cei care doneaza primesc recompense simbolice, atractive, unice, care au legatura directa cu idea / proiectul respectiv.

Ce reprezintă pentru voi crestemidei.ro? O afacere sau o pasiune?

Crestemidei.ro este un proiect de suflet, o pasiune, vom vedea ce ne rezerva viitorul si daca pasiunea va deveni profitabila.

Cum vedeți rolul însușit de crestemidei.ro în societatea românească? Ce aduce nou și ce își propune să schimbe?

Platforma crestemidei.ro a fost lansata din dorinta de a promova si a sprijini inovatia si creativitatea in Romania, atat in domeniul artistic, cat si in domeniul tehnologic, educatiei, sportului. Nu ne dorim sa mai auzim de proiecte frumoase, inedite si utile, care raman doar la stadiul de idee din cauza lipsei fondurilor.

In plus, crestemidei.ro conecteaza oameni, implica comunitatea. Principiul de functionare este: cu putin, de la mai multi, reusim sa realizam ceva inedit si benefic tuturor. In acest sens, ne propunem sa schimbam mentalitati, prejudecati, preconceptii. Aici nu e vorba de a cersi / a te milogi pentru niste bani, e vorba de a contribui cu totii la realizarea unui proiect inovator si generator de impact pozitiv. E vorba despre a schimba Romania in bine idee, cu idee – concret, transparent, pragmatic.

Știu că mai există platforme din această nișă la noi în țară. Puteți spune că a devenit deja o piață competitivă, de succes?

Da, mai exista si ne bucuram de acest lucru, intr-adevar, mai multe platforme fac piata sa fie mai competitiva. Despre un success al pietei nu cred ca putem vorbi la acest moment insa credem ca toti jucatorii de pe piata au asteptari legate de cresterea acesteia.

Cum apreciați interesul tinerilor antreprenori față de conceptul de crowfunding? Sunt interesați, sau înclină mai mult spre alte modalități de finanțare a ideilor inovative?

Depinde de la caz la caz. In principiu, tinerii antreprenori sunt deschisi la alternative de finantare, insa depinde de ce sume de bani au nevoie, in ce domeniu activeaza, disponibilitatea lor de a crea si derula o campanie de crowdfunding, timpul pe care il au la dispozitie. Sunt mai multe variabile implicate si deocamdata ne e greu sa facem o generalizare.

Cât de interesați sunt românii să ajute proiectele înscrise? Se pot oferi sume de bani și din străinătate sau doar din țară?

Observam ca exista din ce in ce mai multi romani solidari care sprijina idei si proiecte din cele mai diverse domenii. Avem deja cativa sustinatori care sunt foarte activi si sprijina fiecare campanie publicata. Ei cred pur si simplu in ideile propuse si doresc sa le vada realizate, ei doresc sa schimbe in bine Romania. E adevarat insa ca marea majoritate a celor care doneaza sume de bani rezoneaza cu ideea propusa de campania respectiva sau sunt apropiati initiatorului/echipei proiectului.

Crestemidei.ro ofera oricui posibilitatea de a dona, prin cele trei modalitati de plata: cu cardul, prin SMS, sau transfer bancar. Oricine doreste sa contribuie, oriunde s-ar afla, poate face acest lucru fara probleme, tranzactiile fiind sigure. In plus, crestemidei.ro ofera si o versiune in limba engleza, astfel ca si cei de alte nationalitati sa poata contribui la sustinerea inovatiei romanesti.

Câte proiecte s-au înscris până acum pe platforma crestemidei.ro și care dintre ele au avut cel mai mare succes?

Pana acum pe crestemidei.ro au fost publicate 28 de proiecte, din care 11 au fost finantate integral, iar 4 sunt in derulare in acest moment. In principiu, cele mai de succes campanii sunt cele care au avut o promovare sustinuta si constanta. Practic, initiatorii campaniilor au depus eforturi consistente de a-si populariza cat mai mult ideea / proiectul si de a ajunge la cat mai multe persoane. In acest sens, Ariel Constantinof a facut o treaba extraordinara, reusind sa isi atinga targetul in primele 24 de ore de la lansarea campaniei.

Cea mai mare suma stransa pana acum pe crestemidei.ro este putin peste 15.500 RON, de catre fotograful Cosmin Bumbut pentru a tipari Bumbata, un album foto cu detinutii penitenciarului Aiud.

Care sunt cele mai importante criterii care trebuie respectate de către cei care doresc să înscrie un proiect?

Crestemidei.ro sprijina inovatia si creativitatea in Romania, astfel ca acesta este unul din criteriile de selectie ale proiectului propus. In plus, ideea / proiectul trebuie sa genereze impact pozitiv in cadrul unei comunitati. Crestemidei.ro nu publica campanii care ar aduce beneficii unei singure persoane sau reprezinta cauze umanitare.

Care sunt șansele de reușită ale unui proiect și de ce anume depinde succesul sau eșecul acestora?

Sansele de reusita sunt in jur de 50% pe crestemidei.ro, mai mari decat pe platformele din strainatate. Pentru a avea succes, initiatorul trebuie sa comunice clar scopul proiectului si ce va face cu banii. E nevoie de asemenea sa isi construiasca o campanie solida (sa aiba un video care capteaza atentia, o descriere completa a proiectului si recompense atragatoare) si sa realizeze un plan de promovare eficient inainte de demararea campaniei pe care sa il puna in aplicare in mod sustinut. Derularea unei campanii de crowdfunding necesita munca si efort, dar si rezultatele vor fi pe masura.

Aveți vreun mesaj pe care doriți să-l transmiteți românilor cu inițiativă?

Da, faceti acum primul pas pentru a va indeplini visul si a va realiza acel proiect de suflet pe care-l aveti de mult timp in minte! Crestemidei.ro va sprijina si va ofera cele necesare!

Newsletter
Începe-ți dimineața cu o cană de cafea și articole interesante de la noi
*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Recomandări

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *