logo
Search
Generic filters
Exact matches only

Educația verde în lumea consumerismului

educatia verde

În ziua de astăzi, se pune din ce în ce mai mult accent pe schimbarea climatică și aspectele care influențează aceste schimbări. Iar când auzim despre dezastrele care o să urmeze, dacă continuăm în această direcție fără a face niște schimbări, unele chiar radicale, viitorul nu foarte îndepărtat arată destul de înfricoșător. 

Trăim într-o lume în care consumerismul este încurajat, dar în marea majoritate a timpului nu avem informațiile necesare pentru a ne putea apăra. Așa că am identificat câteva concepte care sunt absolut necesare să le înțelegem înainte de a pute lua decizii în cunoștință de cauză. În această secțiune de Educație o să o împărțim la rândul ei în alte categorii pentru a putea cuprinde cât mai multă informație. 

  1. Sustenabilitate
  2. Ce este un produs verde cu adevărat?
  3. Reciclare
  4. Greenwashing

Aceste subcapitole o să prezinte atât informații precum definiții, cât și exemple concrete.

De ce aceste subiecte?

Simplu, este nevoie să înțelegem cuvinte și concepte pe care toți le-am folosit la un moment dat. Trebuie să înțelegem astfel încât să dezvoltăm un spirit critic legat de acest subiect pentru a nu mai cădea așa de ușor în capcane care sunt la tot pasul. Trebuie să ajungem să ne punem întrebări și înainte de a cumpăra un produs, cât și după ce acesta este aruncat. Din acest motiv, o să avem și o secțiune dedicată reciclării pentru a avea o oarecare idee despre proces și ce putem face mai bine. De asemenea, este util să cunoaștem anumite trucuri care sunt folosite de oamenii de marketing pentru a ne face să credem că ceea ce cumpărăm este sustenabil și eco friendly.

Lipsa acestei baze informaționale și a gândirii critice, ne face mult mai vulnerabili și mai creduli diferitelor tactici de persuasiune. În momentul în care avem informația necesară, putem observa mult mai ușor minciunile și putem găsi soluții. Când există această bază putem trage la răspundere mult mai ușor autoritățile și brandurile care în momentul de față ne duc de nas. Nu vă faceți iluzii că dacă e să fim informați nu o să mai credem anumite minciuni. Conform studiilor, inclusiv cei care se consideră a fi ecologiști înrăiți cad în aceste capcane. Important este să le înțelegeți și să perseverați în acest proces. 

Totodată un aspect extrem de important pentru care trebuie să cunoaștem aceste informații este pentru a putea identifica companiile și produsele care chiar sunt sustenabile/ verzi. Altfel, putem cădea extrem de ușor în cealaltă extremă în care o să credem că orice produs care menționează că este eco friendly din start o să asumăm că este o minciună. 

Un mic sfat așa de început:

Când doriți să cumpărați ceva verificați descrierea produsului, ingredientele și încercați să vă puneți întrebări în legătură cu acestea. Puteți găsi în altă parte un produs asemănător care să nu conțină plastic? Puteți reutiliza ambalajul? În această perioadă de început este foarte important să fiți curioși și să puneți întrebări.

Newsletter
Începe-ți dimineața cu o cană de cafea și articole interesante de la noi
*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Recomandări

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *