Atunci când încerci să împaci pe toată lumea din jurul tău și faci eforturi să îmbini viața ta socială, cu viața personală și cu cea profesională, e posibil să te simți copleșit. De fapt, e mai mult ca sigur că te vei simți copleșit, dacă nu reușești să îți organizezi timpul într-un mod eficient. Câteodată, regulile de bază precum „notează-ți totul într-un calendar sau planner” nu dau randament așa cum trebuie. Ți-am pregătit câteva sfaturi de care să te folosești pentru a-ți organiza timpul mai eficient.
Pune-te pe primul loc
Înainte să începi să notezi planuri, indiferent dacă sunt legate de tine personal sau profesional, gândește-te dacă poți să faci față obligației. Dacă vei fi prea obosit sau distras de alte 3 task-uri pe care le ai de rezolvat urgent, nu vei putea oferi 100% acelui angajament făcut. De asta, dacă crezi că nu poți oferi toată atenția ta unei sarcini, amân-o până când poți. Asta te va ajuta și pe tine să devii mai concentrat și mai eficient în viață.
Învață să spui nu
Mulți dintre noi avem tendința să ne supraîncărcăm programul pentru că nu suntem capabili să refuzăm o invitație. Dacă cineva te invită la o întâlnire pe care nu vrei să o ai, fă-ți o favoare și spune-i ușor că nu ești interesată. Dacă prietenii tăi insistă să mergeți la un restaurant care are specificul culinar pe care tu nu-l iubești, spune-le că de data asta nu vei merge sau sugerează-le altceva. Învață să spui nu, ca să nu te stresezi datorită faptului că programul tău e încărcat cu obligații, nu cu activități plăcute.
Planifică timp liber
Dacă îți face plăcere să planifici lucrurile în avans, încearcă să îți planifici timp liber, timp pe care să-l petreci singur, alături de pasiunea ta sau pur și simplu relaxându-te. Este foarte important să știi să și „pierzi” timpul, pentru a te odihni și a te relaxa, pregătindu-te pentru o nouă rundă de întâlniri de afaceri sau angajamente.
Prioritizează
Atunci când nu ai de ales și trebuie să te descurci cu un program super încărcat, te sfătuiesc să prioritizezi. Scapă de sarcinile și întâlnirile care nu suferă amânare, înainte să ajungi la cele mai puțin importante. Un deadline poate provoca un impuls de adrenalină care să îți ofere puterea necesară să termini totul la timp. De aceea se spune că această tehnică funcționează mai bine decât cea în care rezolvi sarcinile de la cea mai grea la cea mai ușoară sau invers.