Indiferent că suntem lideri sau subordonați, cu toții avem nevoie de motivație la locul de muncă pentru a fi cât mai productivi. Este evident că partea financiară este un stimulent puternic, dar nu este suficientă această latură.
Un bun lider va ști întotdeauna cum să își trateze subordonații astfel încât aceștia să dea randament maxim, să minimizeze situațiile incomode și să îi facă să aibă încredere în capacitățile lor profesionale.
Atitudinea pozitivă contează
Este ideal ca atât șeful, cât și angajatul să aibă o atitudine pozitivă la locul de muncă. Chiar dacă pe plan personal lucrurile nu merg ca pe roate, problemele personale rămân acasă, iar la job este indicată o atitudine pozitivă. Acest lucru te va motiva și pe tine și pe colegi, ceea ce va duce la creșterea productivității.
Mici favoruri
Dacă ești șef, uneori este bine să le faci mici favoruri angajaților. De exemplu, dacă este ziua de naștere a unui angajat, oferă-i o zi mai scurtă de lucru; dacă copilul unui angajat are un eveniment important, oferă-i angajatului o zi liberă. Aceste mici gesturi îi vor crește încrederea în tine, te va respecta și se va simți dator să își facă treaba eficient.
Ieșiri în oraș și recompense
Inițiază ieșiri în oraș cu colegii, indiferent dacă ești șef sau nu. Întâlnirile extra job sudează relația dintre colegi și astfel vor colabora mai bine. Pe de altă parte, este necesar să le oferi mici recompense și laude dacă au rezultate bune.
Fii diplomat
Dacă cineva vine cu o idee de îmbunătățire a mersului firmei/companiei și tu ca lider nu ești de acord cu ea, evită să îți aduci critici dure. Exprimă-ți dezacordul într-un mod cât mai delicat. În caz contrar, oamenii se vor teme de tine și nu vor mai comunica.
Nu lua singur toate deciziile
Atunci când tu, ca lider, vii cu o idee nouă, consultă-te cu subordonații și nu încerca să le-o impui din start. Oamenii se simt importanți atunci când li se cere opinia. Cei mai mulți dintre ei, probabil, vor fi de acord cu ideea ta doar din simplul motiv că le ești șef. Dar este posibil ca alții să vadă lucrurile diferit, să vină cu idei noi și să se îmbunătățească situația. Pe lângă faptul că se vor simți importanți, subordonații vor avea și sentimentul de egalitate.