Search
Generic filters
Exact matches only

Şase paşi către un brainstorming eficient

Group of Multiethnic Designers Brainstorming

Munca în echipă este extrem de importantă în cadrul unei companii. Chiar dacă task-urile sunt de multe ori individuale, ca manager, poţi profita de cunoştinţele celor din jurul tău şi le poţi folosi în mici sesiuni de brainstorming. Această metodă este extrem de utilă dacă reuşeşti să urmezi câţiva paşi simpli şi să o ţii sub control ca să nu se transforme într-o altă şedinţă lungă şi plictisitoare.

  1. Formează grupul. Numărul ideal de persoane într-o sesiune de brainstorming este între patru şi şapte. Sub patru, nu aveţi destui oameni pentru a genera o varietate destul de mare de soluţii la problemă. Cu mai mult de şapte persoane, grupul va fi prea numeros şi nu toţi participanţii vor reuşi să-şi spună ideile.
  2. Nu permite critica sau ridiculizarea. În cadrul unui braistorming nu trebuie evaluate ideile. Important e să fie expuse cât mai multe idei, oricât de fanteziste ar părea la prima impresie. Nimic nu distruge o sesiune de braistorming ca tendinţa  de a critica a unora. Nimeni nu vrea să fie criticat în faţa colegilor aşa că această regulă trebuie să fie clară constant.
  3. Stabileşte un interval de timp. Perioada ideală de timp a sesiunilor de braistorming este între 15 şi 45 de minute. Este important ca cel aflat la conducere să stabilească încă de la început un interval de timp. E important să-i chemi pe ceilalţi şi să le spui că ai nevoie de o mică şedinţă de braistorming de 20 de minute, să le asculţi rapid ideile şi apoi să-şi continue fiecare treaba.
  4. Alege un conducător pentru grup. Scopul liderului este de a-i încuraja pe ceilalţi să contribuie şi să nu le fie frică să-şi expună ideile.
  5. Selectează o persoană care va ţine evidenţa ideilor. Aceasta trebuie să scrie ideile pe măsură ce sunt generate şi eventual să le trimită apoi pe e-mail.
  6. Fii punctual. Începe şi încheie sesiunea de brainstorming exact la timp, indiferent cât de bine se desfăşoară. În acest fel, angajaţii se vor obişnui să genereze idei într-un timp scurt.

O altă versiune de brainstorming este cea în care fiecare persoană primeşte o foaie de hârtie şi este rugat să noteze minim cinci idei în legătură cu subiectul pe care îl dezbateţi. Indiferent de metoda pe care o abordaţi, nu uitaţi regula de bază: nu ridiculizaţi şi nu criticaţi nicio idee. Scopul brainstormingului nu este de a analiza ci doar de a aduna cât mai multe idei.

Newsletter
Începe-ți dimineața cu o cană de cafea și articole interesante de la noi
*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *