Cum să consumi grăsimile și în ce cantități

Preconcepția generală despre grăsimi este că acestea sunt novice pentru organismul uman și că trebuie evitate cu orice cost. Acest lucru este adevărat doar pentru una dintre cele 4 categorii de grăsimi. Grăsimile trans sunt cele care provoacă diversele afecțiuni cardiovasculare asociate cu consumul de grăsime. Pe de altă parte, există alimente care conțin grăsimi în mod natural (grăsimi poli și mononesaturate, dar și grăsimi saturate) care pot avea efecte benefice pentru organism. Iată câteva alimente care conțin astfel de grăsimi:

Laptele

În trecut se credea că laptele integral nu este o variantă bună pentru organism, motiv pentru care se încerca eliminarea grăsimii din acesta. În prezent însă, există cercetări științifice care atestă faptul că laptele integral asigură o senzație de sațietate mai îndelungată. Totodată, unii acizi grași pe care laptele îi conține, ajută la menținerea greutății corporale. Cantitatea zilnică recomandată este de 250 ml (echivalentului la o cană).

Ouăle

Consumul ouălor a fost un subiect intens dezbătut de nutriționiști de-a lungul timpului. Unii dintre aceștia sunt de părere că ouăle sunt vinovate pentru creșterea colesterolului rău (LDL) în organism, iar alții opusul. Cele mai recente studii în domeniu susțin însă, teoria celor din urmă. Se pare că organismul uman produce mai puțin colesterol atunci când îl poate lua din surse exterioare. Pe scurt, colesterolul găsit în ouă îl înlocuiește pe cel produs în mod normal de organism, nu i se adaugă, iar în acest fel, nu poate contribui la crearea unor afecțiuni cardiovasculare. Desigur, ca oricare alt aliment, pentru a fi benefic, este necesară moderația în consum.

Uleiul de măsline

Poate că faptul că uleiul de măsline e sănătos nu te surprinde, însă știi de ce? Este un ulei bogat în acizii grași numiți Omega-3, datorită faptului că aceștia îmbunătățesc nivelul colesterolului bun din sânge (HDL). Încearcă să îl înlocuiești pe cel de floarea soarelui cât de mult poți, întrucât acesta are o cantitate prea mare de Omega-6, iar asta rezultă

Carnea roșie

Atunci când carnea pe care o consumi provine de la un animal sănătos, hrănit cu ceea ce ar consuma acesta în mod natural, carnea roșie este chiar recomandată. Proteinele de origine animală și grăsimea conținute sunt bune pentru organism. Consumul recomandat de carne roșie este de patru ori pe săptămână, în porții de circa 100 g.

Ciocolata

Ciocolata neagră (minim 70% cacao) este una care poate ajuta inima ta să funcționeze mai bine. Aceasta conține antioxidanți și grăsimi vegetale bune pentru organism, însă dacă îi sunt adăugate lapte sau zahăr, calitatea ciocolatei scade.

Untul

Este recomandat să fie folosit în porții mici și să nu fie înlocuit cu margarină sau cu alte sortimente de alimente tartinabile asemănătoare. Acesta conține grăsimi saturate care sunt, în mare parte, vinovate pentru afecțiunile cardiovasculare, însă consumat în moderație, untul este suficient de inofensiv încât să te poți bucura de gustul său.

Comentarii

Please enter your name here
Please enter your comment!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Aflați cum sunt procesate comentariile dumneavoastră.