logo
Search
Generic filters
Exact matches only

Cum să renunţi la zahăr

Majoritatea dietelor nu funcţionează deoarece suntem dependente de zahăr. Poate nici măcar nu vă daţi seama cât de mult zahăr consumăm zilnic în mai toate produsele procesate şi sucurile carbogazoase pe care le consumăm. Şi pentru că fiind vorba totuşi de o dependenţă şi corpul va reacţiona destul de dur dacă vrem să eliminăm zahărul dintr-o dată din alimentaţia zilnică, iată 5 paşi pe care îi puteţi urma treptat, astfel încât organismul să se obişnuiască cu noile reguli din dieta zilnică.

  1. Eliminaţi băuturile bogate în zahăr. Asta înseamnă că în următoarele două săptămâni nu aveţi voie să mai consumaţi băuturi precum cele carbogazoase, cele care au la bază cafeaua şi în general orice băutură care are zahăr în ea. Dacă apa plată nu e pe lista favoritelor, încercaţi să adăugaţi puţină lămâie sau să beţi ceaiuri şi cafea neîndulcite.
  2. În următoarele două săptămâni după ce aţi trecut de faza 1, nu mai consumaţi dulciuri procesate. Încercaţi să vă luaţi aportul de zahăr exclusiv din fructe.
  3. Reduceţi din carbohidraţi. Deja au trecut în teorie 4 săptămâni de când aţi eliminat o mare parte din zahărul pe care obişnuiaţi să-l consumaţi. Acum urmează să vedeţi care sunt mâncărurile rafinate pe care le cumpăraţi de obicei (biscuiţi, covrigei, paste, făină albă) şi să le înlocuiţi treptat cu variante mai sănătoase din fructe şi legume.
  4. Acum e momentul să fiţi extrem de atente la tot ce a rămas în dieta voastră şi să eliminaţi zahărul ascuns în unele produse. Trebuie să citiţi etichetele şi să vedeţi ce conţin sosurile, dressingurile sau condimentele pe care le folosiţi. E o perioadă de acomodare care vă va lua cel puţin două săptămâni, dar e chiar la finalul procesului aşa că deja ar trebui să fiţi destul de obişnuite cu noul stil de viaţă.
  5. În această ultimă fază e vorba de menţinerea pe termen lung. Trebuie să vă cunoaşteţi foarte bine capacitatea de a rămâne la acest stil de viaţă sănătos. E în regulă să mai savuraţi câte o prăjitură sau ceva dulce din când în când, dar dacă ştiţi că această tentaţie vă va readuce la vechile obiceiuri, e mai bine să refuzaţi. Cu cât rezistaţi mai mult fără alimentele menţionate mai sus, cu atât veţi savura mai mult zahărul natural din fructe.

Pentru a avea rezultate pe termen lung în orice dietă, e indicat să începeţi cu eliminarea zahărului, în special ţinând cont că el este prezent în produse procesate care nu au o valoare nutritivă foarte mare şi doar vă creează dependenţă. Încercând acest proces treptat şi trecând prin el pas cu pas, renunţarea la zahăr şi adoptarea unui stil de viaţă sănătos va fi mult mai uşoară.

Newsletter
Începe-ți dimineața cu o cană de cafea și articole interesante de la noi
*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Recomandări

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published.