Volvo are o singură misiune: să ajungă până în 2020 la stadiul în care nimeni să nu-și mai piardă viața sau să fie rănit grav într-o mașină Volvo nouă. Iar producătorul auto face pași serioși în acest sens.
Volvo prezintă protecția împotriva ieșirii de pe carosabil, un sistem ce vine în premieră mondială în industria auto. Atunci când mașina părăsește carosabilul, ea detectează ce se întâmplă, motiv pentru care ia următoarele măsuri de siguranță:
- centurile din față se strâng pentru a menține ocupanții pe locurile lor și rămân blocate cât timp mașina se află în mișcare
- există amortizoare între scaune și cadrele lor pentru a proteja coloana vertebrală în momentul în care mașina o ia pe câmp.
Mai mult decât atât, există mai multe sisteme dezvoltate pentru împiedicarea autoturismului să iasă de pe carosabil:
- Lane Keeping Aid angajează mai mult cuplu pe direcția asistată atunci când automobilul este aproape de părăsirea neintenționată a șoselei, informează topgear.ro.
- Driver Alert Control recunoaște semnele unui șofer obosit sau neatent și îl avertizează cu privire la acest lucru, ghidându-l chiar spre cea mai apropiată parcare sau zonă de staționare.
O altă premieră mondială este și frânarea automată la intersecții. Aceasta se activează atunci când conducătorul auto virează în fața unei mașini aflate în mișcare, lucru des întâlnit în traficul urban și pe autostrăzi.
Alte caracteristici de siguranță includ, printre alte:
- Protecția pre-impact pentru coliziunile din spate, care detectează un impact din spate ce nu poate fi evitat și strânge centurile de siguranță înaintea coliziunii, pornește avariile pentru avertizarea mașinii din spate și frânează automat pentru a reduce impactul asupra ocupanților.
- Prevenția și protecția inovatoare anti-răsturnare Roll Stability Control care folosește senzori de înaltă sensibilitate pentru a calcula riscul de răsturnare, informează topgear.ro. Dacă răsturnarea este iminentă, se activează airbag-urile tip cortină care împiedică daunele cerebrale în timpul răsturnării.
- Sistemul Blind Spot Information care avertizează cu privire la autovehiculele din unghiurile moarte și la cele care se apropie cu viteză din spate.
- Sistemul Queue Assist care ajută la deplasarea în coloană la viteze reduse urmând mașina din față. Accelerează, frânează și direcționează automobilul automat.
Informațiile pe care se bazează Volvo pentru dezvoltarea acestor sisteme de siguranță sunt adunate de producătorul auto încă din 1970, după studierea a circa 43.400 de accidente rutiere.