Trăim într-o eră în care tot mai mulți români au acces la internet și dețin un smartphone. Un studiu realizat de Institutul de Statistică ne arată că 61,6% dintre români folosesc internetul, dintre care 60% îl folosesc zilnic. Un alt studiu realizat de Gemius eCommerce 2014 relevă faptul că două treimi din utilizatorii de internet din România au făcut cumpărături online cel puțin o dată. Potrivit aceluiași studiu, tendința de cumpărare este în creștere, chiar și la acei utilizatori care nu au făcut niciodată o achiziție online. Dintre cei care folosesc internetul, 83% accesează magazinele online.
Toate aceste date, dar și faptul că tot mai multe magazine fizice migrează spre online sau își deschid și e-shopuri, ne arată că acest serviciu este tot mai căutat și mult mai rentabil. Iar acum, este momentul perfect să îți deschizi și tu un magazin online, mai ales dacă ai acest vis de ceva vreme, însă ai avut anumite rețineri.
Tot ce trebuie să faci este să studiezi piața și să te hotărăști ce vrei să vinzi online sau dacă ceea ce dorești să vinzi este primit bine de public, să îți înființezi o firmă și să rezolvi toate actele, să vorbești cu importatorul sau să te apuci de producție și să apelezi la o firmă specializată în servicii de creare magazine online. Încă nu ești convins per total? Uite câteva avantaje:
-
Prețuri mai mici la produse
Atunci când vrei să îți deschizi un magazin online poți să uiți de plata unei chirii pentru spațiu, amenajarea acestuia, de plata unui număr mare de angajați și de alte cheltuieli. La început va trebui doar să plătești pentru crearea magazinului online, mentenanța acestuia și câțiva angajați care să se ocupe de stocuri, produse și servicii cu clienții. Suma pe care ar fi trebuit să o adaugi la prețul final al produsului, o vei putea învesti în alte părți. Cu timpul, după ce magazinul tău online crește, vei putea să negociezi noile prețuri de la importator și să îți angajezi și alte persoane, fără ca prețurile tale să crească.
-
Prețuri speciale și oferte
Este mult mai ușor să comunici prin Social Media sau diferite campanii online promoțiile pe care le faci. Cumpărătorii tăi vor ajunge direct la produsele tale fără a fi nevoie să se deplaseze la un magazin fizic. Newsletter-ul este un instrument ușor de folosit, cu ajutorul căruia poți măsura rata de click, de cumpărători și să tragi anumite concluzii care te vor ajuta să faci campanii mult mai eficiente.
-
Varietate mare
Într-un magazin online poți avea o varietate mult mai mare de produse decât într-un magazin fizic. Plus de asta, poți vinde produse mai atipice sau unicate. Atâta timp cât vinzi produse legale, nimic nu te oprește să îți dezvolți un brand propriu sau să îți îndeplinești un vis din copilărie.
-
Economisești timp
Pentru consumatorii din era digitală timpul este foarte prețios. Tocmai din această cauză, un magazin online este soluția perfectă pentru cumpărătorii mereu ocupați și care nu au timp să piardă pe drumuri pentru a ajunge la un magazin fizic. Un magazin online este deschis 24 din 24, iar serviciile de curierat livrează direct acasă la clienți. Astfel, le oferi un serviciu ușor de utilizat, cu posibilitatea de a avea în fața ușii orice își doresc în maxim 48 de ore.