Folosind Google Ad Grants, organizațiile non-guvernamentale române au oportunitatea de a își face promovare gratuită pe Google.ro, în limita a 10.000 de dolari pe lună.
Promovarea se face de fapt folosind Google AdWords, atât timp cât ONG-urile își crează cont, la fel ca orice altă organizație care folosește acest tip de reclamă. Toate campaniile de publicitate derulate de organizațiile non-profit din România trebuie să se bazeze pe cuvinte cheie, cu reclame text, și nu trebuie să depășească bugetul de 330 de dolari pe zi, cu un cost pe click (CPC), de cel mult 2 dolari.
Google Ad Grants este un program lansat de Google în Statele Unite, care pune pe primul loc interesele organizațiilor non-profit ce nu dispun de fondurile necesare în mod obișnuit pentru derularea unei asemenea campanii de promovare.
Desigur, există mai multe condiții care trebuie îndeplinite de ONG-urile care doresc să participe în acest program. În primul rând, acestea trebuie să accepte toate condițiile de nediscriminare, primire și utilizare a acestor fonduri, impuse de Googlela înscriere. Iar în al doilea rând, asociațiile trebuie să dispună de un site web funcțional, care să aibă un volum de conținut suficient de mare.
Citat de wall-street.ro, Dan Bulucea, Country Manager Google România, a declarat următoarele: „Constatăm, în mod repetat, că organizații non-guvernamentale din România utilizează internetul nu doar ca o cale eficientă de comunicare a propriilor inițiative, ci și pentru a explora creativ noi servicii, bazate pe tehnologii online. În acest sens, lansarea programului Google Grants poate avea o contribuție importantă la succesul multor inițiative frumoase derulate de fundații și asociații non-profit”.