Tot mai mulți tineri din România optează pentru un loc de muncă în străinătate, în special în țările EU din centrul și vestul Europei. Principalele motive ar fi nivelul de trai și de salarizare din aceste țări, mult peste media salariilor din țara noastră. Pentru a se integra însă mai ușor pe piața muncii din țările europene, specialiștii afirmă că, pe lângă specializare, tinerii trebuie să știe să vorbească și limba engleză.
Acesta este și motivul pentru care, în ultimii zece ani, marile centre internaționale de limbă engleză devin o prezență constantă în România.
Conform specialiștilor, generațiile tinere din țara noastră demonstrează tot mai mult un potențial foarte mare de a revoluționa multe domenii de activitate din Uniunea Europeană, printre care se numără și Tehnologiile Informației (IT) însă bariera lingvistică îi împiedică să se dezvolte profesional în afara țării. Aceștia consideră însă că învățarea limbii engleze de către tinerii români, începând de la cele mai mici vârste, ar rezolva această barieră lingvistică dintre România și țările UE.
Limba engleză, esențială în mediul profesional internațional
Specialistul în educație Ștefania Filip este unul dintre antreprenorii autohtoni care a realizat faptul că învățarea limbii engleze de către tinerii români poate contribui la dezvoltarea lor profesională pe plan internațional. Aceasta a început să implementeze în România un sistem de tip franciză la nivel regional și național de învățare a limbii engleze, după o metodă revoluționară, dezvoltată de profesorul și lingvistul britanic Helen Doron.
Metoda educațională, implementată deja de 5 ani în România, a ajutat peste 2 milioane de copii din întreaga lume să vorbească limba engleză și deja a dat roade și în rândul copiilor români.
Totodată specialistul în educație este de părere că Uniunea Europeană a generațiilor viitoare nu se poate dezvolta sănătos în absența unui sistem lingvistic comun, iar valoarea acestuia este esențială în mediul profesional al viitorului apropiat.
„Tinerii care deprind abilități de nivel mediu și avansat în învățarea unei limbi străine de circulație internațională își cresc considerabil șansele de a reuși și de a se adapta pe viitor. Motivația mea este de a aduce educația de calitate aproape de copiii și de tinerii români. Consider că există un potențial foarte mare pe care îl putem dezvolta în beneficiul copiilor români. Au nevoie de calitate în educație, și de a le oferi cele mai bune condiții pentru învățare”, declară Ștefania Filip, coordonatorul Centrului Internațional Helen Doron English în Romania.
Engleza, tot mai importantă la nivel internațional
Expertul în educație menționează, de asemenea, că limba engleză este o disciplină fundamentală pentru programa educațională a unui copil și asta deoarece România trebuie să țină pasul cu trendul mondial, în care importanța limbii engleze în plan internațional devine tot mai vizibilă și mai pronunțată.
„Atunci când un copil își poate formula un discurs coerent și natural în limba engleză, sprijinit de motivare constantă, putem observa o tranziție facilă către un tânăr adult ce se poate adapta rapid în medii profesionale variate”, conchide Ștefania Filip.
Helen Doron English este o instituție internațională cu un succes de 30 de ani în predarea limbii engleze pentru copii de la 0 la 18 ani. Peste 2 milioane de copii din întreaga lume vorbesc astăzi engleza datorită metodei de învățare a limbii engleze la nivel bilingv Helen Doron English.