logo
Generic filters
Exact matches only

Mașinile fără șofer de la Google fac un pas mare înainte

Cei de la Google lucrează de câțiva ani la mașinile robotizate, capabile să se descurce singure în trafic, fără intervenție din partea oamenilor. Recent, această tehnologie a făcut un pas uriaș în față, prin dezvoltarea capacității de se descurca singure și în traficul urban, nu doar cel de pe autostradă, acolo unde au fost făcut primele teste. În prezent, mașinile Google au parcurs un total de 700.000 de mile, dintre care majoritatea pe autostradă.

Conform lui Chris Urmson, șeful de proiect de la Google, cercetările se îndreaptă într-o direcție bună. ”Suntem tot mai optimiști că ne îndreptăm spre îndeplinirea unui obiectiv realizabil, un vehicul care să opereze integral fără intervenție umană.”, a menționat acesta într-o postare pe blog, citat de Mediafax.

Conform acestuia, mașinile Google sunt acum capabile să facă față în traficul urban mult mai bine decât au anticipat în urmă cu doi ani. Mașinile robotizate se pot descurca într-o multitudine de situații întâlnite des în traficul din orașe, iar Google speră să reușească să lanseze această tehnologie până în 2017.

Compania americană susține că dezvoltarea unei asemenea tehnologii va reduce în viitor semnificativ numărul deceselor cauzate de accidente rutiere, deoarece roboții vor fi capabili să conducă mai eficient și mai în siguranță decât oamenii.

În prezent, manevrarea unei mașini robotizate mai necesită din când în când și intervenția umană, dar cei de la Google sunt încrezători că vor reuși în curând să facă experiența omului din mașină mult mai relaxantă, în sensul că acesta va fi capabil să doarmă, să citească sau să muncească, fără să acorde atenție mașinii.

Prin sisteme radar și hărți 3D în timp real, mașina poate să ”vadă” obiectele din jur și să se ferească de obstacole, recunoscând patru categorii de obiecte distincte: pietoni, mașini în mișcare, bicicliști și obiecte fixe, precum semnele de circulație, curbe sau mașini parcate. Tehnologia recunoaște toate semnele de circulație și știe să se comporte în conformitate cu acestea.

Google mai are de lucru însă, pentru că nu toate  aspectele sunt funcționale 100%. Spre exemplu, pentru că este făcută să circule preventiv, mașina știe când să se oprească într-o intersecție, dar nu și când să pornească singură. În plus, compania mai lucrează la înțelegerea gesturilor pe care le fac șoferii între ei și la circulația pe ploaie sau ceață, care necesită senzori mai sofisticați.

Newsletter
Începe-ți dimineața cu o cană de cafea și articole interesante de la noi
*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Recomandări

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *