Peste jumătate din angajații IMM-urilor din România consideră că investiția în IT reprezintă o prioritate pentru creșterea performanțelor de business și îmbunatățirea relațiilor cu clienții. Acesta este rezultatul unui studiu care creionează profilul angajaților din IMM-uri în relația cu tehnologia, realizat de Ipsos Mori pentru compania Microsoft.
De asemenea, în România, mai mult decât în orice altă țară participantă la studiu, angajații IMM-urilor pun preț pe echilibrul dintre muncă şi viața personală. Acesta este o prioritate pentru 87% dintre ei, spre deosebire de media europeană de 73%. „Pentru a-şi atinge acest obiectiv, cei mai mulți dintre angajații români, respectiv 83%, consideră că tehnologia mobilă i-ar putea ajuta să fie mai productivi şi să întrețină echilibrul dintre planul profesional şi cel privat”, se arată în studiu.
Alte rezultate ale studiului relevă că e-mail-ul este considerat cel mai bun instrument de comunicare atât de către angajații din România (63%), cât şi la nivelul întregului continent (67%). A doua opțiune preferată de către români o reprezintă întâlnirile (61%), în timp ce media europeană înclină spre convorbirile telefonice (53%).
Potrivit aceluiași studiu „mai puțin de 10% dintre angajații români utilizează un smartphone oferit de angajator, aceasta fiind rata cea mai scăzută din Europa, după Ucraina. 38% dintre angajați folosesc un laptop personal la birou, iar 30% folosesc propriul PC sau smartphone-ul personal”.
15% dintre angajații IMM-urilor lucrează peste program
Același studiu relevă și faptul că România este țara europeană în care angajații prestează cele mai multe ore suplimentare și sunt obligați să prezenți la birou pentru a-şi îndeplini sarcinile de lucru.
„15% dintre români lucrează 51 de ore pe săptămână sau mai mult, procent aproape dublu față de media europeană de 9%”, mai arată rezultatele studiului. De asemenea, „România este țara europeană cu cel mai mare număr de angajați nevoiți să fie prezenți la birou pentru a-şi îndeplini sarcinile de lucru (81%), la polul opus aflându-se Norvegia, unde 51% dintre angajații IMM-urilor trebuie să fie efectiv la muncă”.
Alte rezultate arată că angajații români trebuie să fie foarte prompți în răspunsurile solicitate de clienți și colegi, având la dispoziție doar o oră, comparativ cu altă state din Europa unde termenul este de o zi. „33% dintre respondenții români sunt nevoiți să răspundă la mesajele primite de la clienți în mai puțin de o oră, iar 44% dintre ei au același termen pentru a răspunde la mesajele primite de la colegi. La nivel european, termenul folosit de cei mai mulți dintre angajați pentru a răspunde la mesajele primite de la clienți este de o zi (38%)” se arată în studiul amintit.
Cercetarea a fost realizată în 16 țări din Europa, printre care și România, cu participarea a 5.555 de angajați din companii mici și mijlocii.