Google face un salt in business-ul wireless, conform unor rapoarte care subliniaza ca gigantul american are in plan sa incheie parteneriate cu operatorii telecom Sprint si T-Mobile pentru a vinde abonamente de Internet wireless, sub propriul brand, direct catre clienti, scrie presa internationala, citata de wall-street.ro
„Nu este ceva surprinzator. Ambitiile Google nu au limita”, a spus analistul Scott Cleland, presedinte al Precursor, companie de consultanta din Virginia. „S-ar putea ca Google sa devina catalizatorul care sa starneasca concurenta si mai mare intre Sprint si T-Mobile, ducand deci la reducerea preturilor pentru clientii finali”, considera el.
Google nu este inregistrat ca furnizor de Internet Wireless in SUA, in prezent. Planurile Google sunt acelea de a deveni un MVNO, mobile virtual network operator, care permite companiei sa vanda servicii wireless folosindu-si propriul brand, desi nu detine, efectiv, managementul retelei. Practic, Google va revinde servicii ale Sprint si T-Mobile, o miscare interesanta dar care, cel mai probabil pe termen scurt, nu va modifica puternic piata.
Forta financiara a Google si brandul companiei s-ar putea insa impune destul de rapid, astfel incat este posibil ca gigantul american sa isi extinda acoperirea si in alte state, cu mai multi operatori telecom.