Aproape toți tinerii din România dețin un telefon mobil pe care își petrec o mare parte din timp utilizând diverse aplicații, se arată într-un raport realizat de Starcom Media Vest și făcut public zilele trecute.
„Raportul consumatorului 2015” (Consumer Report 2015) prezintă modul în care tinerii din România, cu vârste cuprinse între 14 și 17 ani, interacționează cu telefoanele mobile și cât timp petrec aceștia utilizându-le.
Conform indicatorilor rezultați din datele analizate, 95% dintre adolescenți au în buzunar un telefon mobil, dar 54% se pot lăuda că dețin un smartphone.
Pentru ce utilizează tinerii telefoanele mobile?
Rezultatele studiului citat prezintă și scopul pentru care este folosit, de către tinerii români, telefonul mobil. În afară de funcția lui de bază, aceea de a purta conversații telefonice cu alte persoane, adolescenții utilizează smartphonurile și pentru a asculta muzică, pentru a face poze, pentru a se juca sau pentru a urmării rețelele sociale.
„Cea mai frecventă activitate săptămânală a celor chestionați este audiția sau vizionarea de muzică prin intermediul terminalelor pe care le au (58%), în timp ce pentru 56% dinte ei realizarea de fotografii reprezintă un hobby. De asemenea, 51% dintre tinerii chestionați socializează prin intermediul unei rețele dedicate, cu ajutorul telefonului și numai 48% se joacă”, se arată în raportul consumatorului din 2015.
La nivel național, studiul citat arată că 9 din 10 adolescenți dețin un cont pe Facebook, iar 8 din 10 folosesc Youtube ca sursă principală de conținut video și muzică. Instagram și Twitter sunt mult în urmă în preferințele tinerilor, cu 18% din total la nivel național, respectiv 14%.
Jocurile electronice, preferate de tineri
În ceea ce privește petrecerea timpului liber prin intermediul terminalelor electronice, adolescenții preferă să se joace pe PC-uri, consolele Wii și Playstation sau online.
„88% dintre tinerii intervievați au declarat că se joacă săptămânal pe orice tip de device, 57% au spus că preferă PC-ul sau consolele Wii și Playstation, în timp ce 54% optează pentru jocuri online, iar 53% pentru PC”, conform rezultatelor studiului.
Raportul „Consumer Report 2015” a fost realizat pe mai multe categorii de consumatori români, respectiv adolescenți (14-17 ani), tineri singuri, necăsătoriți și fără copii (18-34 de ani), familii cu copii până în 14 ani sau familii fără copii, în care au fost incluse cupluri cu vârste de peste 45 de ani, ai căror copii au plecat din gospodărie.
Analiza are la bază informații provenite de la organisme sau companii de cercetare, dar și din cercetările proprii Starcom.