logo
Search
Generic filters
Exact matches only

Studiu: Românii sunt dependenți de televizor

Un studiu realizat de Mercury Research, la comanda companiei de sateliți SES Astra România, relevă faptul că majoritatea românilor petrec zilnic 2-3 ore în fața televizorului, unde urmăresc filme, seriale, canale de muzică și de știri, activitate pe care o consideră o metodă de relaxare sau de petrecere a timpului liber.

Prin intermediul studiului intitulat „Indexul consumului de televiziune în România”, realizatorii lui au încercat să creioneze obiceiurile de consum şi de servicii TV ale românilor.

Românii sunt „teledependenţi”

Potrivit studiului citat, peste 84% dintre români se uită zilnic la TV, cei mai mulți dintre aceștia (54%) fiind persoane active, care au declarat că au un serviciu, în timp ce 23% sunt pensionari.

De asemenea, majoritatea românilor (60%) petrec în fața televizorului 2-3 ore pe zi, în timpul săptămânii, timpul crescând la 4 ore pe zi în weekend. „Românii consumă, în medie, 3,3 ore de conținut TV pe zi, în timpul săptămânii. În zilele de la sfârșitul săptămânii, consumul de televiziune crește la aproape 4 ore”, apare în rezultatele cercetării de piață.

Totodată, în jur de 7% dintre respondenți se uită la televizor peste 8 ore în fiecare zi (indiferent de zi), aceștia fiind cei mai avizi telespectatori. „Practic, noi, românii, suntem teledependenţi”, a spus Mihai Ursoi, Country Manager al SES Astra România.

TV-ul, o metodă de informare și de relaxare

În ceea ce privește numărul de aparate TV care se regăsesc în gospodăriile românilor, conform studiului, cei mai mulți români (40%) au două televizoare, 23% au un televizor, 21% au trei televizoare, în timp ce 2% dintre români au șase sau mai multe televizoare în gospodărie.

Sunt gospodării în România care au peste șase televizoare în gospodărie, deci suntem mari consumatori de TV, de televiziune liniară. Dar nu numai televiziunea liniară, clasică, este cea care ne interesează, ne interesează şi OTT ( n.r. over-the-top)”, a explicat Mihai Ursoi.

Cercetarea de piață mai relevă și faptul că telespectatorii români preferă să se uite la televizor împreună cu soţul/soţia (40%), cu copiii (19%), cu mama (7%), cu tata (3%).

De asemenea, această activitate este una relaxantă, dar și de informare, cei mai mulţi dintre români uitându-se la canale de ştiri (78%), filme (57%), muzică (43%) şi programe de audienţă generală sau de divertisment (41%).

Topul preferințelor românilor în materie de televiziuni este condus de Pro TV (21%), urmat de Kanal D (12%) şi Antena 1 (10%).

Români preferă producțiile HD

Totodată, potrivit aceluiași studiu, unul din patru români preferă producțiile High Definition (HD). Astfel, un sfert (24%) dintre românii participanți la studiu au declarat că își doresc să urmărească emisiunea, filmul sau programul preferat la calitate HD. Procentul ajunge la aproape 50% în cazul românilor cu venituri mari.

De asemenea, calitatea imaginii şi experiența oferită de vizionarea unui program HD sunt importante pentru alegerile viitoare, în ceea ce privește contractarea unui nou furnizor de servicii TV sau în ceea ce privește cumpărarea un nou televizor.

Televiziunea la calitate High Definition, noile tehnologii şi facilitați de recepţie oferite telespectatorilor sunt elemente care, în viitorul apropiat, vor fi cheie atunci când vine vorba de alegerea unui furnizor sau altul. În viitorul apropiat ne putem aştepta ca şi mai multe televiziuni, atât locale, cât şi internaționale, să îşi mute producţiile SD spre HD, fidelizându-şi astfel telespectatorii”, a mai spus Mihai Ursoi.

Newsletter
Începe-ți dimineața cu o cană de cafea și articole interesante de la noi
*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Recomandări

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *