Search
Generic filters
Exact matches only

5 soluții pentru a evita insomnia

Există momente când insomnia te împiedică să ai parte de odihna de care ai nevoie. Aste se poate întâmpla datorită stresului, datorită grijilor pe care le ai sau datorită altor probleme, medicale sau nu, care apar. În aceste cazuri, este posibil să fie necesar să recurgi la câteva remedii care să te ajute să îți recapeți orele de somn pierdute. Deși există medicamente care să te ajute să dormi, nu este recomandat să apelezi la somnifere fără recomandarea medicului. Poți, în schimb, să apelezi la câteva remedii naturale care să îți inducă o stare de somnolență. Te invit să le descoperi mai jos.

Temperatura din cameră

Este imperativ ca temperatura din cameră să fie potrivită pentru a induce starea de somn. O încăpere prea caldă sau prea rece poate afecta calitatea somnului. De regulă, în timpul nopții, temperatura trebuie să fie cu câteva grade mai rece decât cea din timpul zilei, suficient cât să fii comod dormind acoperit cu o pătură.

Păstrează patul pentru somn

Unul dintre cele mai comune motive pentru care nu reușești să dormi este faptul că faci alte activități în pat, în loc să îl folosești pentru somn. Mai exact, încearcă să nu stai în pat în timp ce citești, în special dacă citești pe o tabletă sau ebook reader, sau folosești laptopul. Ba mai mult, încearcă să nu te urci în pat înainte să ai starea de somnolență.

Menține o rutină de somn

Încearcă să eviți să dormi la ore aleatorii. Pentru a avea un somn bun, este recomandat să menții un program de somn, care începe și se termină la aceeași oră. Pe scurt, alege o oră la care să mergi la culcare și o oră de trezire, apoi nu te abate de la acestea, nici măcar în weekend. Odată ce rutina se formează, starea de somnolență îți va veni natural, pe măsură ce se apropie ora de somn.

Evită cafeina după amiaza

Cafeina îți oferă o stare de alertă, deci, face exact opusul a ceea ce vrei să simți când te pregătești de somn. Tocmai din acest motiv, încearcă să eviți să consumi băuturi sau alimente care conțin această substanță, atunci când știi că ți se apropie ora de somn. Ține minte, totuși, că nu doar cafeaua conține cafeină, ci și unele ceaiuri sau alimente, precum ciocolata.

Folosește zgomot alb

De cele mai multe ori, atunci când încerci să dormi, te simți deranjat de orice sunet auzi. Acest lucru se întâmplă datorită faptului că este inconsecvent. Mai exact, acel sunet se aude ritmic sau întrerupt. Ca să dormi, ai nevoie de ceva care să anuleze zgomotul deranjant. Aici intervine zgomotul alb, adică orice zgomot produs constant. Acesta poate veni de la un aparat creat special pentru asta sau poate veni de la un ventilator de cameră, de exemplu. Important e ca acel zgomot să fie încet și constant.

Newsletter

Bună Dimineața, săptămânal pe email

*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *