logo
Search
Generic filters
Exact matches only

Avantajele sucului de cireșe

Beți suc de cireșe pentru a dormi mai mult cu 90 de minute pe noapte

Puneți deoparte pliculețele de musețel pentru un timp. Un nou studiu prezentat la evenimentul “Biologia Experimentală 2014”, arată că, dacă veți consuma suc de cireșe concentrat de două ori pe zi, veți putea dormi aproape cu 90 de minute mai mult în fiecare noapte.

Cercetătorii de la Universitatea de Stat din Louisiana au realizat un studiu pe șapte adulți, cu vârsta medie de 68 de ani. Toți aveau insomnie. Acestora li s-a dat să bea de două ori pe zi, timp de două săptămâni suc de cireșe concentrat. În următoarele două săptămâni persoanele participante nu au băut suc deloc, iar apoi, pentru încă două săptămâni li s-a dat să consume o băutură placebo.

Rezultatul a fost că, în comparație cu băutură placebo, sucul de cireșe a determinat o medie de 84 de minute de somn în plus în fiecare noapte. Frank L, director în cadrul Centrului de Cercetări Biomedicale Pennington, spune că sucul de cireșe reprezintă o sursă naturală a hormonului melatonină în cliclul somn-trezire și un aminoacid triptofan.

Proantocianidinele, sau pigmenții de culoare roșu rubin, care se află în compoziția sucului de cireșe, conțin o enzimă ce reduce inflamația și deteriorarea triptofanului din organism. Cireșele roșii conțin o cantitate importantă din aceste substanțe. Cercetarea a fost finanțată de Institutul de Marketing ce promovează consumul de cireșe, dar grupul nu s-a implicat în proiectarea și interpretarea rezultatelor studiului.

Se estimează că până la o treime din adulții americani cu vârsta peste 65 de ani suferă de insomnie, ceea ce înseamnă că au probleme cu somnul mai mult de trei nopți în fiecare săptămână. Sucul de cireșe reprezintă un mod unic natural de a îmbunătăți calitatea somnului în comparație cu medicamentele, care au o serie de efecte secundare. Somniferele și sedativele sunt asociate cu o creștere a incidentelor de cădere, ceea ce duce la fracturi care necesită intervenție chirurgicală.

Dacă nu sunteți un fan al sucului de cireșe, alegeți kiwi. Un studiu din China arată că, dacă mâncați două kiwi cu o oră înainte de culcare, veți putea crește timpul de somn cu 13% după patru săptămâni. O altă variantă este să introduceți alge la masă de seară. Un studiu realizat la Universitatea Oxfort demonstrează că acestea sunt bogate în omega-3 DHA, ce ajută copiii să doarmă mai mult cu o oră decât în mod normal.

Citește și despre riscurile fumatului de dimineață

Newsletter
Începe-ți dimineața cu o cană de cafea și articole interesante de la noi
*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Recomandări

Comentarii

One Response

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *