Angajații sunt considerați „coloana vertebrală” a companiei, rolul lor fiind acela de a contribui la atingerea obiectivelor de business. Creșterea trebuie să fie una reciprocă, astfel încât, atât angajatul cât și angajatorul să fie determinați să depună mai mult efort.
Efortul pe care un angajat îl depune se reflectă în realizarea task-urilor în timp util, a corectitudinii acestora și a progresului pe care îl are de-a lungul timpului. Interesul său ridicat se observă în materialele livrate, pentru care poate fi răsplătit. Sarcina angajatorului constă în a recompensa angajatul pentru task-urile realizate prin bonusuri financiare sau nonfinanciare, astfel încât, acesta să fie mulțumit.
Din punct de vedere psihologic, satisfacția la locul de muncă este rezultatul diferenței dintre ceea ce angajatul primește și ceea ce se așteaptă el de fapt să primească ca recompensă a muncii depuse.
Cine este responsabil de satisfacția angajaților la locul de muncă?
Ne dorim ca fiecare dintre noi să fim fericiți la locul de muncă însă cui îi revine sarcina ca acest lucru să se întâmple?
- Angajatorului: ști care sunt așteptările angajaților tăi? Încă de la primul interviu pe care îl ai cu potențialul angajat, trebuie să aflii care sunt obiectivele, respectiv așteptările sale. Odată discutate, este mult mai ușor să îți dai seama dacă persoana de față se potrivește cu profilul business-ului, cu misiunea, viziunea și valorile companiei. Ține cont de așteptările pe care angajatul le are și plusează exact acolo unde este nevoie pentru ca acesta să fie satisfăcut de job-ul lui.
- Omului de HR: dacă în cadrul companiei există un departament de HR, cu siguranță atribuțiile privind satisfacția angajaților la locul de muncă revin acestuia. Trebuie să te interesezi continuu cât de mulțumiți sunt oamenii pe care i-ai angajat, însă acest lucru presupune cunoașterea lor. Dacă între omul de HR și angajat există o relație apropiată din punct de vedere profesional, sarcina departamentului de resurse devine mai ușoară.
- Angajatului: ști ce-ți dorești de la job-ul tău? Înainte de toate, tu ești responsabil de satisfacția pe care o resimți la locul de muncă. Fă-ți cunoscute nevoile, dorințele și așteptările pe care le ai, pentru ca cineva să țină cont de toate acestea. Cu cât ești mai sigur de ceea ce-ți dorești și transmiți acest lucru, probabilitatea ca cererile tale să se îndeplinească crește considerabil.
Odată ce angajatul primește ceea ce-și dorește și chiar mai mult, apare satisfacția lui în privința locului de muncă. El va fi mai implicat și mai dornic să ducă la bun sfârșit task-urile, progresând și reflectând acest progres în cadrul companiei. Un angajat fericit și mulțumit de job-ul său contribuie la o îmbunătățirea climatului organizațional, ajutând totodată compania să ajungă la un alt nivel.
Citește mai multe despre #AngajațiFericiți!