Îți dorești să avansezi în carieră, să îți aduci afacerea la un nivel superior sau doar să afli ce e nou în materie de vânzări? Aici ai o listă cu 10 cărți de vânzări pe care să le citești:
1. Cum să vinzi gheață eschimoșilor. Cum să promovezi un produs pe care nu-l dorește nimeni – Jon Spoelstra
Această carte este scrisă de fostul președinte al echipei de baschet New Jersey Nets, Jon Spoelstra. Acesta a devenit responsabil pentru triplarea, în numai 3 ani, a veniturilor echipei, inițial falimentare și pentru creșterea bazei de abonați la meciuri. Cartea nu se adresează doar celor care lucrează în domeniul marketingului sportiv, ci ea prezintă modul în care îți poți transforma produsul în unul de top și cum să te redresezi în caz de eșec.
2. Tehnici de a vinde – Dale Carnegie
Descrierea acestei cărți ne promite că nu ne vom plictisi citind-o și că nu avem de-a face cu un manual. Dale Carnegie este cunoscut ca fiind un scriitor faimos și un excelent formator de dezvoltare personală. Criticii recomandă cartea de față atât celor care vând, cât și celor care cumpără.
3. Biblia vânzărilor – Jeffrey Gitomer
Cunoscută drept „cartea fundamentală a vânzărilor”, această „biblie” propune metode și tehnici verificate, care au ca rezultat creșterea vânzărilor și fidelizarea clienților. De asemenea, Dale Carnegie consideră această carte ca fiind una dintre „cele zece cărți pe care orice persoană care lucrează în domeniul vânzărilor ar trebui să le aibă și să le citească”.
4. Vaca mov. Transformă-ți afacerea prin idei remarcabile – Seth Godin
Cunoaștem cu toții cei patru P (produs, preț, promovare, plasament). Seth Godin introduce în cartea sa un a cinciliea P. „Purple Cow” reprezintă o metaforă pentru remarcabil. Autorul susține că un produs sau un serviciu trebuie să fie observat și reținut de oameni. O modalitate excelentă de captare a atenției este promovarea unui element unic, care nu trece neobservat, la fel ca o vacă mov.
5. Cartea roșie a vânzărilor – Jeffrey Gitomer
O altă publicație, aparținându-i lui Jeffrey Gitomer, este „Cartea roșie a vânzărilor” în care este susținută ideea că „Oamenilor nu le place să li se vândă, dar le place să cumpere.” Scurtă și la obiect, această carte cuprinde idei și tactici de pus în aplicare în vânzări.
6. Principiile vânzărilor – Charles M. Futrell
În cele 634 de pagini ale acestei lucrări vei găsi un adevărat îndrumar în vânzări. Futrell prezintă aspecte despre profesie, despre procesul de vânzare și, poate cel mai important, despre relația cu clienții.
7. Psihologia vânzărilor – Brian Tracy
Indiferent de piața pe care activezi, această carte este menită să îți ofere o serie de idei și strategii. Conține concepte în legătură cu modul de gândire al cumpărătorului, un ghid de identificare a tipurilor de clienți și a modurilor de comunicare cu aceștia. Nu în ultimul rând, cartea ilustrează factorii care îi determină pe oameni să ia o decizie de cumpărare.
8. Spin Selling – Neil Rackham
Lucrarea de față prezintă știința din spatele „vânzării consultative”. Vei afla ce înseamnă succesul în vânzări și cum își depășesc unele companii competiția. Prin intermediul răspunsurilor din această carte vei învăța cum să prezinți oferta de vânzare în funcție de client.
9. Cel mai vestit vânzător din lume – Og Mandino
Mai degrabă o carte despre succes, lucrarea lui Og Mandigo este o operă spirituală, care conține adesea detalii trecute cu vederea în vânzări. Autorul spune că „eșecul nu te va stăpâni niciodată dacă determinarea ta să reușești este îndeajuns de puternică”.
10. Arta vânzării – Zig Ziglar
Zig Ziglar prezintă bazele persuasiunii într-un mod etic și eficient. În cadrul publicației sale, acesta susține că „nu trebuie să aștepți ca lucrurile să ți se întâmple” și încurajează o abordare bazată pe munca inteligentă și pe satisfacerea cumpărătorilor.
2 răspunsuri
Cu ce carte ar fi bine ca un începător să dea startul?
Eu ti-as recomanda sa incepi cu Zig Ziglar