Vrei să fii vegetarian? Regulile de aur ale acestui stil de viață

Despre alimentația sănătoasă se vorbește foarte mult de câțiva ani. Unii dintre noi sunt atât de preocupați să se hrănească sănătos încât au transformat alimentația sănătoasă într-o boală – ortorexia sau obsesia pentru mâncarea sănătoasă.

Pe principiul câte bordeie atâtea obiceie, se poate aplica această sintagmă și în ceea ce privește alimentația. Nutriția fiind o specialitate medicală nouă la nivel mondial, fiecare medic are propriile idei legate de hrana sănătoasă. Depinde doar de noi ce alegem și în ce medic avem încredere.

Dacă vă gândiți, din anumite motive (sunteți supraponderal, ați avut sau aveți o boală ori pur și simplu vreți să vă schimbați stilul de viață), să adoptați un regim vegetarian, luați în considerare faptul că a fi vegetarian nu înseamnă doar a mânca salate. Lucrurile sunt mult mai complicate.

În primul rând, trebuie să aveți un echilibru alimentar. După cum spun medicii nutriționiști, în fiecare zi trebuie să mâncăm alimente din cele șase grupe vegetariene:

  1. Cerealele – le puteți lua din pâinea integrală sau din cerealele integrale;
  2. Legumele;
  3. Fructele;
  4. Leguminoasele uscate (soia, linte, fasole, năut, mazăre galbenă);
  5. Fructe oleaginoase – aici intră semințele (semințe de floarea soarelui, in, dovleac, susan, nuci, migdale, arahide, alune etc);
  6. Verdețuri – salată, spanac etc.

Tot medicii ne spun că ideal este ca la o masă să combinăm mai multe tipuri de alimente din toate cele șase grupe, dar dacă nu reușim acest lucru, atunci măcar la una-două zile. De ce este bine să mâncăm zilnic din fiecare din cele șase grupe? Este simplu: fiecare aliment dintr-o grupă conține fie proteine, fie minerale, fie vitamine, toate necesare pentru o bună funcționare a organismului.

Nu vă sfiiți ca la micul dejun să faceți o combinație de fructe și leguminoase uscate și cereale. Totul este să vă placă să consumați trei feluri de mâncare la micul dejun. De exemplu, începeți cu o pastă din soia (pe care o puteți prepara astfel: soia boabe fiartă, pasată cu un blender, la care se adaugă ulei de măsline și busuioc) pe care o întindeți pe una – două felii de pâine integrală; continuați cu o salată de verdețuri cu tofu și încheiați cu o salată de fructe peste care ați presărat semințele preferate (ideal sub formă de făină pentru a fi siguri că sunt digerate).

Combinațiile de alimente sunt la îndemâna voastră. Priviți totul ca pe un joc, acum că știți regulile de bază.

Comentarii

Please enter your name here
Please enter your comment!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Aflați cum sunt procesate comentariile dumneavoastră.