7 sfaturi de mic dejun de la Școala Medicală de la Harvard

Rolul unui mic dejun este acela de a restaura nivelul de energie și cel al glicemiei din sânge, care se modifică pe parcursul nopții. Această masă este importantă datorită faptului că, peste noapte, organismul nu primește niciun fel de nutrienți. De fapt, englezescul „breakfast” (tr. mic dejun) s-a format în urma legării cuvintelor „breaking the fast” („rupe postul” – n.r. se referă la perioada de post de peste noapte, când nu consumi niciun aliment).

Cu toate acestea,  un mic dejun este sănătos sau nu, în funcție de alimentele pe care le conține, nu prin simplul fapt că este servit dimineața. În acest scop, specialiștii de la Școala Medicală Harvard au oferit câteva sfaturi despre micul dejun, pe care le vedeți în lista de mai jos.

Citește etichetele alimentelor pe care le consumi

Primul sfat oferit de specialiști îndeamnă să fii atent la informațiile nutriționale de pe ambalajele alimentelor pe care le consumi. În acest mod, poți să le eviți pe acelea care nu sunt benefice sănătății noastre.

Încearcă să știi ce conține cafeaua ta

Este foarte important să stai departe de băuturile cofeinizate care sunt bogate în calorii. De preferat ar fi să cunoști exact care sunt ingredientele din cafeaua ta și ca acestea să fie cât mai puține (cafea, îndulcitor și lapte).

Evită, pe cât posibil, alimentele procesate

Prin alimente procesate înțelegi acele alimente care nu se găsesc în starea lor brută. Spre exemplu, mezelurile sunt preparate din carne care a fost procesată. Acest tip de alimente este asociat cu apariția cancerului, a bolilor de inimă și a diabetului de tip 2.

Consumă carbohidrați la micul dejun

Tendința generală a oamenilor este să stea departe de alimentele care conțin carbohidrați. Însă, aceștia nu sunt nocivi pentru organism, ci din potrivă, nivelul de energie al organismului tău depinde de cantitatea de carbohidrați pe care o consumi. Pe de altă parte, nu toți carbohidrații sunt de calitate, astfel că, pentru o bună nutriție, îți recomand ca sursele alimentare de carbohidrați să fie cerealele și pâinea integrală, fructele sau legumele.

Ouăle sunt bune atunci când sunt consumate în moderație

Există un motiv bun pentru care oul este cel mai cunoscut ingredient pentru micul dejun în întreaga lume. Acesta conține o cantitate mare de proteine și nutrienți care ajută organismul să funcționeze perfect, încă de la primele ore ale dimineții. Dacă în trecut se credea că ouăle sunt rele, datorită cantității mare de colesterol pe care o conțin gălbenușurile, mitul a fost demontat de știință, care spune că acestea sunt chiar sănătoase, atunci când sunt consumate cu moderație.

Optează pentru fruct, nu suc de fructe

Sucul de fructe este delicios, însă prin procesul de stoarcere, acesta pierde toate fibrele din pulpa fructelor și rămâne doar cu caloriile. Din acest motiv, este recomandat să fie consumat cu moderație sau să fie mai degrabă înlocuit cu versiunea întreagă a fructului.  Pe de altă parte, această sugestie nu se aplică și în cazul smoothie-urilor, care sunt chiar recomandate. Acestea pot fi făcute folosind fructul întreg, motiv pentru care nutrienții nu se pierd.

Încearcă să nu mănânci în oraș

Bineînțeles, acest sfat depinde foarte mult de ce și unde anume alegi să mănânci. Însă, dacă e să mănânci sănătos, stai departe de micul dejun servit la restaurante fast food sau gogoșerii.

Tu ce consumi la micul dejun?

Comentarii

Please enter your name here
Please enter your comment!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Aflați cum sunt procesate comentariile dumneavoastră.