Ouăle – sănătoase sau nu?

Oul este cel mai consumat aliment la micul dejun. Unii experți în nutriție recomandă cu precauție acest aliment, alții deloc, iar alții spun că e chiar bine să consumi ouă. Însă, cu atâtea păreri împărțite, care o fi adevărul? Iată ce dezvăluie cele mai recente cercetări.

Colesterolul în ouă

Hai să discutăm cea mai evidentă problemă pe care unii o au legat de consumul de ouă – nivelul ridicat de colesterol. Un singur ou, de mărime medie, conține 186 mg de colesterol. Acest număr ridicat îi sperie pe mulți și, până recent se credea că atunci când consumi ouă, nivelul colesterolului din sânge crește. Studiile au arătat însă că organismul uman se folosește de colesterolul ingerat și nu produce o cantitate mare de colesterol. Mai mult, cercetările efectuate de oamenii de știință au dovedit că, în majoritatea cazurilor, consumul de ouă mărește colesterolul bun din sânge și nu aduce schimbări majore nivelului de colesterol rău (LDL). Rezultatele studiilor arată că este în siguranță să consumi până la 3 ouă pe zi.

Alți nutrienți în ouă

Ouăle sunt bogate și în Luteină și Zeaxantină, doi antioxidanți care pot fi considerați responsabili pentru îmbunătățirea sănătății ochilor și prevenirea unor afecțiuni precum cataractele sau degenerescența maculară. Pe lângă asta, ouăle conțin și nutrienți care ajută la dezvoltarea creierului. Astfel, consumând ouă, te asiguri că oferi o cantitate importantă de nutrienți creierului și ochilor tăi și poți chiar să previi pierderea vederii datorată îmbătrânirii.

Ouăle conțin proteine

Motivul numărul unu pentru care oul este cel mai popular aliment la micul dejun este faptul că este bogat în proteine. Albușul unui ou conține cea mai mare parte a proteinelor (3.6 grame), însă nici gălbenușul nu este de aruncat, conținând aproximativ 2.7 g de proteine. Din acest motiv, ouăle ajută la menținerea senzației de sațietate și promovează pierderea în greutate (datorită faptului că te menține sătul pentru mai mult timp).

Dacă ar fi să punem problema altfel, trebuie să ne gândim că un singur ou conține toți nutrienții necesari ca să transforme o celulă, într-un pui. Iar asta ar trebui să ne dea câteva indicii despre cât de sănătos e un ou.

Comentarii

Please enter your name here
Please enter your comment!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Aflați cum sunt procesate comentariile dumneavoastră.