Generic filters
Exact matches only
Generic filters
Exact matches only

Meditația este benefică pentru sănătate

De mai mulți ani, cei care practică meditația în mod regulat susțin că aceasta poate avea mai multe efecte benefice asupra sănătății corporale, dar și mintale. Un studiu recent publicat în JAMA Internal Medicine demonstrează într-adevăr că meditația zilnică ajută la combaterea anxietății și a depresiei. În unele cazuri, funcționează chiar mai bine decât medicamentația prescrisă de doctori, afirmă studiul citat de mensjournal.com.

Deși unele probleme pot fi într-adevăr combătute cu ajutorul meditației zilnice, aceasta nu ajută la creșterea atenției, îmbunătățirea somnului, la stabilirea unui obicei de a mânca sănătos sau la combaterea consumului de substanțe nocive precum tutunul, alcoolul sau drogurile.

Pentru a rezolva și aceste probleme, specialiștii recomandă folosirea meditației alături de alte metode terapeutice. Meditația nu trebuie să le înlocuiască pe acestea, dar este imperios necesară la procesul de vindecare.

La studiul realizat de Universitatea John Hopkinsau participat 3.500 de persoane, iar rezultatele au arătat că anxietatea poate fi combătută în proporție de 10% folosind meditația zilnică, în timp ce depresia scade cu 20 de procente, urmând același tratament.

Omul de știință care a condus această cercetare a fost Dr. Madhav Goyal, care a spus că rezultatele studiului arată că efectele benefice ale meditației sunt la fel cu cele ale mai multor medicamente obișnuite pentru asemenea afecțiuni. Tot el a mai menționat și că cel mai bun lucru care reiese din această cercetare este faptul că participanții au arătat semne de însănătoșire după o perioadă destul de scurtă de practicare a meditației. Asta înseamnă că noua metodă de vindecare a afecțiunilor de anxietate și depresie dă rezultate mai rapide decât medicamentele tradiționale.

Subiecții au fost supuși unui program de meditație lejer, timp de două ore și jumătate pe săptămână, pe parcursul a 8 săptămâni.Acest lucru face ca rezultatele obținute să fie cu atât mai extraordinare, după cum susține Dr. Madhav Goyal, care se întreabă dacă nu cumva rezultatele pot fi îmbunătățite prin creșterea timpului de meditație.

Vezi și câteva exerciții fizice pe care le poți face acasă.

Cover - Sursă foto: dreamstime.com
Damian

Damian

Când nu scrie, Damian citește, iar când nu citește, joacă jocuri video. Este masterand în Publicitate la Cluj-Napoca, iar pentru noi scrie cel mai des despre lucrurile actuale care se întâmplă peste tot în lume.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *