Când ne cumpărăm o mașină, primul lucru la care ne gândim cu toții este probabil prețul acesteia. Asta doar dacă nu cumva vă numărați printre cei pentru care banii nu sunt absolut deloc o problemă. Pentru noi, restul oamenilor obișnuiți, câteva sute de euro în minus la prețul unui automobil ar putea face toată diferența.
Dacă v-ați aflat vreodată în căutare de o mașină nouă și ați fost curioși să știți care este cea mai ieftină mașină din lume, vă spun aici: Tata Nano. Automobilul costă între 2.000 și 2.500 de dolari și a fost lansat în India de către producătorul auto Tata Motors, în 2009.
Mașina cu volan pe dreapta este una de oraș, cântărește 887 kg și are 4 portiere. Pentru a reduce costurile, producătorul a recurs la unele modificări ale vehiculului. Spre exemplu, portbagajul este accesibil doar dinăuntrul mașinii, deoarece nu are ușă exterioară; are un singur ștergător de parbriz, în loc de două; radioul sau CD playerul sunt opționale; nu are airbag-uri, iar pentru a alimenta trebuie să deschizi capota, neavând loc special în exteriorul mașinii etc.
Deși prețul este unul deosebit de atractiv pentru o mașină nouă, s-ar putea să te gândești de două ori după ce îi afli caracteristicile de mai sus. Cea mai mare problemă a acestei mașini însă o reprezintă siguranța.
Poate că siguranța nu este întotdeauna factorul decisiv din decizia de a achiziționa sau nu o mașină (deși în mod normal ar trebui să fie), dar rezultatele testelor la care a fost supusă Tata Nano ar trebui să dea de gândit oricui crede că este o investiție bună.
Considerată a fi mașina care va revoluționa transportul în India, Tata Nano nu a primit nici măcar o singură stea de siguranță pentru pasageri în urma testelor celor de la Global NCap din 2013. Mașina nu îndeplinește nici măcar criteriile de bază recomandate de Organizația Națiunilor Unite în ceea ce privește siguranța pasagerilor adulți și copii.
Izbindu-se de un perete la viteza de 64 de km/h, mașina s-a deplasat 2 metri spre stânga, în timp ce ”pasagerul” din față a fost înfășurat în tabla părții frontale a mașinii, care s-a îndoit ca o cutie de carton. Mai mult decât atât, roata dreapta a trecut prin podea și a zdrobit picioarele ”șoferului”.
Din fericire, nu se vinde în România, deși probabil că oricum nu ar avea mare succes aici. Noi preferăm mărcile deja consacrate, care oferă mai multe avantaje, chiar dacă plătim mai mult pentru ele.