Butonul de like a devenit ceva mai expresiv! Facebook a lansat miercuri, 24 februarie, diferitele expresii pentru utilizatori, la nivel global. Butonul „Reacții”, căci așa va fi numit de acum, va înlocui butonul „Îmi place”, adăugând 5 alte metode de a reacționa la postările din news feed.
Acest lucru se întâmplă după ce rețeaua de Social Media a testat, o perioadă, butonul de reacții în Spania și Irlanda.
De acum utilizatorii pot reacționa în 6 feluri
Dacă până în prezent utilizatorii rețelei sociale puteau doar să exprime că le place un anumit status din fluxul de pe profilul lor, de acum înainte aceștia vor putea spune „Îmi place”, „Ador”, „Haha”, „Uau!” „Tristețe” și „Furie”. Fiecare reacție va putea fi folosită pentru a exprima emoția pe care o transmite un anumit subiect. Mai exact, „Îmi place” va fi folosit de utilizatori atunci când le place o fotografie, un status sau un articol de pe Facebook. Totodată, aceștia vor folosi „Ador” pentru a-și exprima iubirea sau empatia față de un subiect, „Ha Ha” pentru a râde sau pentru a-și exprima amuzamentul. Butonul „Tristețe” va exprima toate emoțiile negative transmise de un subiect trist, în timp ce „Furie” le va permite utilizatorilor să își exprime mânia față de o postare revoltatoare sau un subiect distribuit prin intermediul rețelei.
Pentru a accesa toate cele 6 reacții, utilizatorii trebuie să țină cursorul mouse-ului pe butonul de like și să aleagă emoția pe care vor să o transmită.
Cele 6 emoții au fost alese în urma unei analize
Înainte de a lansa butonul „Reacții”, o echipă de la Facebook a analizat trendințele utilizatorilor în ceea ce privea utilizarea stickerelor și a comentariilor cu un singur cuvânt, potrivit lui Julie Zhuo, un director de design de produs al Facebook. În cadrul echipei care s-a ocupat de designul noului buton a fost și un profesor de psihologie socială de la UC Berkeley, Dacher Keltner, care a fost consultant științific și în cadrul realizării celebrului film de animație „Inside Out”, al celor de la Pixar. Keltner a declarat că „atunci când am făcut stickerele pentru Facebook, cel mai folosit a fost cel al dragostei”. Tot acesta a observat că oamenii tind să exprime vizual, cel mai des, emoții precum umorul, șocul, tristețea sau furia.
Butonul a trecut prin diverse faze de design
Utilizatorii din Spania și Irlanda, care au testat noua funcție a platformei, au avut șansa să observe diferite variante de design a butonului. Așa au fost stabilite emoțiile finale, pe care Facebook le-a lansat miercuri pentru întreaga lume.
Sursa foto: Wired
Cele 6 tipuri de reacții devin animate atunci când cursorul trece peste acestea, însă momentan, varianta animată a reacțiilor nu este diponibilă peste tot. Keltner a declarat că „una dintre ideile pe care le-am oferit celor de la Facebook a fost să adăugăm mici vocalizări”, însă s-au lovit de prea multe probleme de design în implementarea acestora.