Generic filters
Exact matches only
Generic filters
Exact matches only
online marketing
online marketing

Comunicarea în online

Prezența în mediul online a devenit o necesitate pentru oamenii din ziua de azi, dar și pentru business-uri. Fie că socializăm, ne informăm sau accesăm internetul pentru divertisment, acesta ne ocupă o bună perioadă de timp. De cele mai multe ori, preferăm compania unui device cu acces la internet în detrimentul altor activități.

Chiar dacă la început, în România, oamenii erau reticenți în ceea ce privește cumpărăturile online, în momentul de față aceștia nu se sfiesc să facă achiziții online. Conform unui studiu realizat de GPeC, în 2018, români au cheltuit aproximativ 3,5 miliarde de euro doar pentru cumpărături online. Procent care a crescut cu 30% comparativ cu anul 2017, când achizițiile erau de 2,8 miliarde de euro.

Piața de e-commerce a crescut foarte mult în ultima perioadă, la fel și concurența. Motiv pentru care, fiecare companie trebuie să ”lupte” pentru clienții pe care și-i dorește. Dezvoltarea continuă a mediului online reprezintă o oportunitate bună pentru business-uri să recurgă la campanii de online marketing.

Există două pentru care poți opta:

  1. Campanii interne de marketing online: presupune existența unui departament de marketing în cadrul companiei sau a unei persoane interne, care să se ocupe de comunicare și campaniile din online.

Avantajul principal este dat de faptul că oamenii din cadrul companiei lucrează doar pentru tine și se ocupă exclusiv de campaniile dedicate business-ului. În plus, aceștia cunosc mai bine cultura organizațională și obiectivele companiei, precum și publicul țintă.

Există totuși și dezavantaje precum timpul, un singur om nereușind întotdeauna să finalizeze la timp toate campaniile propuse. Un alt aspect este experiența. Chiar dacă angajatul stăpânește instrumentele marketingului online, este foarte puțin probabil să cunoască toate ramurile acestuia, rămânând astfel segmente neacoperite.

  1. Colaborarea cu o agenție de marketing: constă în externalizarea campaniilor și a task-urilor ce țin de promovarea online către o agenție de marketing specializată.

Principalele avantaje sunt reprezentate de experiența oamenilor dintr-o agenție, de cele mai multe ori, agenția are oameni specializați pe fiecare ramură a marketingului. Ei sunt la curent cu noutățile și tendințele din domeniu, pe are le pot aplica și în cadrul companiei tale. Totodată, o agenție vine cu perspective noi și idei creative la care internii tăi poate nu s-au gândit.

Dezavantajele colaborării cu o agenție de marketing constau în bugete mari de marketing (fie pentru optimizarea campaniilor, fie pentru agenție). Mai mult decât atât, lucrând din exterior, ei nu vor putea înțelege în totalitate valorile companiei și cultura organizațională a acesteia. Un alt dezavantaj este lipsa interacțiunii constante, însă această dificultate poate fi rezolvată prin vizitele constante la sediul agenției.

Dacă ai un business și comunicarea din online nu a fost prioritară pentru tine, acum e momentul să schimbi asta. Dezvoltarea unei strategii de marketing îți oferă oportunități inedite, te ajută să atragi clienți noi și să îți crești semnificativ vânzările.

Despre comunicarea din online poți să citești mai multe aici. Cu siguranță vei găsi răspunsul la toate întrebările pe care le ai.

Citește despre Marketing Online.

Cover - Sursă foto: shutterstock.com
Picture of Larisa Mureșan

Larisa Mureșan

Continuă să țintești tot mai sus. Cu eleganță și ambiție!

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *