Clujenii pasionați de balet sunt pot viziona vineri, 24 iunie 2016, începând cu ora 18:30, spectacolul Giselle, unul dintre cele mai îndrăgit balet din întreaga lume
Baletul în două acte Giselle este compus de Adolphe Charles Adam, pe un libret de Théophile Gautier și Jules-Henri Vernoy de Saint-Georges, inspirați de un poem de Heinrich Heine.
„Spectacol romantic prin excelenţă, cu o lume fantastică, poetică, baletul Giselle atrage publicul mereu prin reuşita lui compoziţie coregrafică, prin puritatea şi gingăşia personajului principal. Generaţii de balerine îşi încearcă puterile în susţinerea rolului atât de complex şi multe au rămas celebre prin interpretarea lui. O ocazie de aleasă evoluţie tehnică, expresivă şi de creaţie este oferită şi personjului Prinţului Albert”, transmit reprezentanții Opere Române Cluj.
În spectacol evoluează un grup de elevi de la Liceul de Coregrafie „Octavian Stroia” Cluj-Napoca. Spectacolul are o pauză şi se încheie în jurul orei 20.30
Despre baletul Giselle
Spectacolul Gisille este un balet romantic în două acte ce spune povestea unei tinere persane, pe nume Giselle ce moare de inimă rea după ce descoperă că iubitul ei, Prințul Albert a trădat-o cu o altă femeie. Spectacolul vorbește deopotrivă despre trădare, spirite înalte și dragoste care transcende moartea.
Reunind într-o armonie desăvârşită muzica, dansul şi pantomima dramatică, Giselle ne apare azi ca un însemnat punct de convergenţă a căutărilor din lumea baletului anilor 1840. Şi, totodată un spectacol plin de farmec. Spectacolul a fost jucat pentru prima oară în anul 1941, la Salle Le Peletier, în Paris de către Paris Opera Ballet, cea mai veche companie națională de balet franceză, cu balerina italiană Carlotta Grissi în rolul lui Gissele.
Succesul baletului Giselle a fost consolidat şi de celebra interpretare a protagonistei Carlotta Grissi. Rolul Giselle oferă interpretei o partitură valoroasă, pe o muzică dansantă, punând în strălucitoare lumină însuşirile balerinei: Dansul constat narativ, pe firul acţinii, se identifică perfect cu acesta, fiecare pas sau mişcare având rostul său. „Carlotta dansa cu o perfecţiune, o uşurinţă, o voluptate castă şi delicată care o pun în primul rang între Elsser şi Taglioni. În ce priveşte pantomima ea a întrecut toate speranţele. Nici un gest convenţional, nicio mişcare falsă” aşa o descrie Gautier.