Search
Generic filters
Exact matches only

Cele mai frumoase gări din România

Trenurile au ocupat un loc important în istoria României. Dacă primele căi ferate au apărut pe la sfârșitul secolului al XIX-lea, în aceeași perioadă erau construite și o parte dintre cele mai frumoase gări ale țării noastre.

Gara din Băile Herculane

P1080155Sursă foto: pressalert

A fost finalizată în 1886dar, nu a funcționat ca gară încă de la început. Fusese construită ca o casă de vânătoare a împăratului austriac Franz Iosif. Este o încercare de copiere a castelului vienez care i-a aparținut Mariei Treza.

Gara din Iași

Gara_IasiSursă foto: en.wikipedia.org

Gara din Iași a fost realizată în șesul Bahluiului după ce constructorii austrieci au realizat lucrări de desecare a zonei. În 1870 a fost dată în folosință, odată cu linia Pașcani-Iași. Este inspirată după fațada Palatului Dogilor din Veneția.

Gara din Sinaia

gara-sinaia-peroane27Sursă foto: WordPress.ro

Sinaia de la sfârșitul secolului al XIX-lea trebuia să răspundă numărului tot mai mare de turiști ce ajungeau aici, dar și vizitelor familiei regale. În acest sens, gara din Sinaia a fost deschisă în 1879. În 1911, s-a realizat o nouă construcție, pe amplasamentul gării vechi. În prezent pot fi văzute Gara construită în 1911 și fostul salon regal (datează din 1879), care este folosită ca sală de protocol.

Gara din Cluj-Napoca

Cluj-Napoca-Piața_Gării-Gara-IMG_4623Sursă foto: panoramio

Finalizată în 1870, gara din Cluj este una dintre cele mai importante din vestul țării. Există o ipoteză cum că această construcție este una realizată pentru masoni, fapt motivat prin echerul și compasul desenate pe pereții clădirii.

Gara din Piatra Neamț

Gara-Piatra-NeamtSursă foto: ziarpiatraneamt

A fost inaugurată în 1913, după planul arhitectului italian Carol Zane. În 1941, pe peronul acestei gări, mareșalul Ion Antonescu a exclamat intrarea României în război prin celebrul ”Ostași, vă ordon, treceți Prutul!”

Gările din Suceava

burdujeniSursă foto: bucovinabooking

În Suceava există două gări, Burdujeni (foto sus) și Ițcani (foto jos), care într-o perioadă erau puncte-cheie ale două state: Imperiul Austro-Ungar și România. Dacă cea din Ițcani a fost construită după model austriac, cea din Burdujeni este inspirată după gara Fribourg din Elveția.

Sursă foto: wikimapia

Newsletter

Bună Dimineața, săptămânal pe email

*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Comentarii

2 Responses

    1. Andrei, aici vorbim doar de estetica lor 🙂 Sunt multe lucruri care arata bine, dar care sunt asociate cu o experienta proasta. Si sper sa se remedieze cat mai repede situata asta, pentru ca sunt si mai multe gari frumoase in Romania.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *