logo
Search
Generic filters
Exact matches only

Gustările înainte și după sport

Dacă ai obiceiul să faci mișcare pe stomacul gol, trebuie să știi că există șanse să nu poți exersa la nivelul optim. Asta se întâmplă în special atunci când exersezi dimineața, înainte de micul dejun, dar după o noapte în care nu ai consumat nimic. Anumite gustări sunt chiar recomandate înainte sau după antrenament, pentru a-ți maximiza efectele exercițiilor făcute. Iată care sunt câteva dintre acestea.

Înainte de sport

Atunci când mănânci o gustare înainte de antrenamentul tău, asigură-te că faci asta cu cel puțin 30 minute înainte de a face sport, pentru ca stomacul tău să aibă timp să descompună alimentele în nutrienții de care ai nevoie. Această mică gustare trebuie să conțină carbohidrați care să îți ofere energie pentru a efectua exercițiile fizice la un nivel optim. Printre cele mai bune opțiuni pentru astfel de gustări sunt bananele, numite de unii nutriționiști ca energizantul naturii. Acestea sunt, de asemenea, bogate în potasiu, iar asta te ajută să menții nivelul de potasiu din organism (în mod natural, acesta scade când transpiri. Poți asocia banana cu o felie de pâine integrală și puțin unt de arahide, pentru a avea un aport de carbohidrați simpli și complecși care să îți maximizeze rezultatele antrenamentului. Alte opțiuni de gustări sunt iaurtul cu cereale integrale și fructe, smoothies, un ou fiert cu o felie de pâine integrală sau o omletă ușoară, cu legume.

După sport

În timpul antrenamentelor nu sunt doar caloriile cele care dispar, ci și țesutul muscular. Ca să refaci țesutul și să-ți restabilești echilibrul în organism, ai nevoie de o gustare (sau un mic dejun) bogată în proteine. De asemenea, este foarte important ca, după ce ai efectuat o sesiune de antrenamente sportive să îți refaci rezervele de apă din corp. Astfel, începe prin a te hidrata, iar ca gustări, bazează-te pe alimentele bogate în proteine. Totuși, asigură-te că nu exagerezi cu mâncarea după ce ai făcut sport, întrucât nu e OK să mănânci orice și oricât, motivând că ai făcut sport. Printre exemplele de gustări pe care te poți baza sunt clătitele americane cu proteine, un smoothie verde (cu spanac), măr și brânză, lapte cu cereale, hummus sau o omletă.

Newsletter
Începe-ți dimineața cu o cană de cafea și articole interesante de la noi
*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Recomandări

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *