Search
Generic filters
Exact matches only

[Interviu] Business Ladies Club

BLC_1

Business Ladies Club va împlini 8 ani de activitate în martie 2020. Numărul membrilor a fost dintotdeauna unul restrâns, în prezent mândrindu-se cu 30 de tinere femei care activează și reprezintă organizația. De origine, aparțin de Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor, însă există și membrii care studiază la alte facultăți.

  1. Care sunt activitățile principale ale asociației?

Organizăm atât proiecte interne, cât și proiecte externe, majoritatea adresându-se publicului feminin. Printre evenimentele pe care le derulăm an de an, se numără Business Ladies Conference, Lady Today – Business Lady Tomorrow, Gentlemen in Business (singurul proiect dedicat doar bărbaților). Prin activitățile noastre dorim să încurajăm femeile să se îndrepte spre mediul antreprenorial, dar, totodată construim identitatea unei femei puternice, ambițioase și integre prin evenimente precum Fashion Brand Identity, Business Ladies Etiquette. Aici, în centrul atenției stau obiceiurile sănătoase, etica în afaceri, cunoașterea bunelor maniere, precum și importanța cultivării simțului estetic raportat la mediul de afaceri. De asemenea, promovăm cititul prin proiectul „Seara de Lectură” în cadrul celui mai mare festival studențesc – Unifest.

 

  1. De ce o studentă trebuie să se înscrie în asociație?

Noi punem accent pe ideea de identificare cu asociația, astfel ne dorim ca persoanele care se înscriu să o facă dintr-un impuls interior. Ne dorim ca noii recruți să ajungă după perioada de probă să se regăsească în BLC și să se integreze printre ceilalți voluntari.

Munca noastră este îndreptată și înspre mediul intern al organizației, scopul nostru fiind acela de a familiariza membrii cu noțiuni și obiceiuri din zona de business și încurajarea dezvoltării abilităților de leadership, managementul evenimentelor, negociere, fundraising, comunicare și muncă în echipă.

Proiectele ce vizează membri organizației sunt realizate pentru a le crea un mediu prielnic prin care să își dezvolte aptitudinile, să își descopere noi talente și de a acumula cunoștințe pe care să le folosească atât în viața profesională, cât și în cea personală. Printre cele principale se numără: training-uri interne și intradepartamentale (Public Speaking, Leadership, Scriere de Proiecte, Time Management, etc), Team Building (locul unde învață importanța spiritului de echipă și conștientizează valoarea comunicării), Secret Date (ocazia de a se cunoaște mai bine cu restul echipei), ieșiri la teatru, filme, socializare – activități care ajută la consolidarea echipei.

Orice studentă care își dorește o dezvoltare rapidă și profundă, o comunitate în care să aibă parte de încurajare și susținere a propriilor idei, oportunitate de a crea și fructifica relații, dar și de prietenii și activități care să-i întărească încrederea și stima de sine – totul într-un ton elegant, profesionist și feminin – trebuie să ne contacteze, pentru a-i oferi mai multe informații.

 

  1. Cum este atmosfera din cadrul asociației?

Atmosfera este creată atât de voluntari, cât și de circumstanțele în care organizația se află. Astfel ea este una fluctuantă, având perioade lejere în care se simte distracția, prietenia, căldura și libertatea – centrat fiind voluntarul – și perioade în care există și presiune, când lucrăm pentru proiecte mari ce necesită seriozitate, sacrificiu, implicare, perseverență și multă atenție la detalii – centrat fiind participantul la eveniment.

Însă 365 de zile din an, 7 zile din săptămână și 24 de ore din zi suntem nelipsite de ambiție, curaj, demnitate, curiozitate, integritate și multă pasiune.

Ne place ceea ce facem și muncim din greu pentru a obține rezultatele pe care ni le dorim!

BLC_3

  1. Care sunt beneficiile pe care un membru le are în cadrul organizației?

Pe lângă posibilitățile care se nasc din momentul în care se implică în organizarea evenimentelor noastre, studentele active pot beneficia de invitațiile din partea partenerilor noștri la proiectele desfășurate de aceștia. În acest cadru, ele au libertatea de a-și lărgi cercul de cunoștințe, intrând în contact cu noi voluntari sau oameni de afaceri, pot asculta speech-uri inspiraționale și se pot implica în workshop-urile realizate de diverse persoane influente din mediul antreprenoriatului. Totodată, board-ul organizației primește din surse directe anunțuri ce privesc unele posibilități de angajare, organizația fiind bine văzută și existând o notă de recomandare a membrilor din organizație.

 

  1. Ce îi motivează pe membrii să se implice în proiectele pe care le desfășurați?

Cel mai puternic element motivațional este succesul. Fiecare proiect realizat este o adevărată glorie pentru fiecare membru din echipa de organizare. Faptul că împreună am reușit să creăm de la A la Z ceva ce a avut un impact asupra participanților este o sursă de energie extraordinară, care îți pune în mișcare dorința de a mai repeta acel sentiment de împlinire. Eșecul este, de asemenea, un factor motivator, deoarece după etapa de acceptare, apare sentimentul de a îndrepta, de a evolua, de a demonstra, de a succede. Astfel, crește implicarea, stăruința, energia, consecvența și, implicit nivelul de performanță și de standarde.

Deși nu toată lumea crede în motivarea externă, noi susținem că încurajarea membrilor va duce la creșterea încrederii de sine și, astfel, vor ajunge la fapte concrete, prin curaj, încercare și sprijin din partea echipei. Voluntariatul este mediul în care membrii își pot permite să greșească, deoarece nu există consecințe grave, iar în urma acestora poate toată echipa să învețe câte ceva. Împreună avem șansa de a crește și de a învăța unele de la altele.

BLConference4

  1. Dacă mă înscriu în asociație, ce condiții trebuie să îndeplinesc ca să fiu considerată membru activ?
  • Să ai o experiență semnificativă în echipă.
  • Să participi la majoritatea activităților propuse de organizație.
  • Să ai o prezență consecventă la ședințele interne.
  • Să te implici în promovarea organizației atât în mediul online, cât și în offline.

 

  1. Care sunt cele mai importante proiecte pe care organizația le desfășoară? De ce?

Cele mai importante proiecte sunt și cele mai vechi, mai exact Business Ladies Conference și Lady Today, Business Lady Tomorrow. Aceste evenimente reflectă întreaga noastră muncă, contribuind la imaginea organizației și livrând celor din publicul extrern informații ce reliefează atât valorile ce stau la baza deciziilor pe care le luăm (integritate, demnitate și profesionalism), cât și personalitatea și stilul adoptat.

Ele îmbină tradiția organizației cu gradul ei de deschidere cu privire la mediul dinamic al pieței. Ele ne furnizează reacțiile publicului, noi informații, parteneri și ne ajută la consolidarea echipei. În urma acestor evenimente avem o statistică cu privire la punctele forte și slăbiciunile organizației de care ne folosim pentru a realiza cu tact planurile viitoare.

 

  1. Cine sunt cei care susțin proiectele asociației? De ce?

Proiectele noastre sunt susținute de către sponsori, parteneri, parteneri ONG și media. De asemenea, avem parte de ajutorul alumnilor,  a unor invitați care participă la evenimentele noastre și împreună cu echipa reușim să răspândim publicului larg noutățile despre proiectele viitoare.

În general cei care aleg să ne susțină sunt tocmai cei care cred în noi, în valorile și în scopurile noastre. Se regăsesc în povestea BLC-ului și își doresc să sprijine o comunitate care, mai departe se implică în sprijinirea altora privind mediul de afaceri.

 

  1. Care sunt cele mai mari provocări pe care le întâmpinați?

Intervin numeroase provocări cauzate de timp și de sincronizare, deoarece majoritatea voluntarilor au și un job pe lângă facultate, astfel devine dificil să găsim ziua și ora optimă care să ne permită meeting-uri mai dese și un timp suficient pentru a lucra împreună într-un cadru fizic.

Lipsa unui sediu spațios ne obligă să ne desfășurăm unele ședințe în locuri publice, care uneori sunt puțin mai zgomotoase și aglomerate, însă am început să învățăm care sunt cele mai liniștite locuri pentru aceste momente și devenim din ce în ce mai bune la alegerea lor.

Noi încercăm să redăm cât mai vizibil că audiența noastră este publicul feminin, însă există persoane care solicită locuri pentru bărbați, fiind unii care ajung la noi prin comentarii contrare mesajelor pe care le postăm în vederea încurajării femeilor în mediul antreprenorial. În aceste cazuri, bineînțeles, trebuie să ne străduim să le răspundem politicos și să ne menținem diplomația, indiferent de vocabularul sau de limbajul folosit.

Chiar dacă organizația este una mică, este normal ca unele nesincronizări și erori de comunicare să intervină. Deși lipsa de implicare totală a membrilor în perioada sesiunii și a vacanței de vară pot fi considerate un impediment, conducerea asociației respectă prioritățile fiecărui membru.  Totuși, ceea ce credem noi că este important este faptul că de fiecare dată facem față acestor provocări și le discutăm deschis până se ajunge la un consens.

 

  1. Când și cum anume se pot înscrie studenții în asociație?

Desfășurăm câte două sesiuni de recrutări pe an: sesiunea din toamnă și cea din primăvară. În general aceste două perioade sunt dedicate noilor recruți, însă partea bună este că primim CV-uri și în afara lor. Mai exact, persoanele doritoare ne pot scrie și le vom accepta CV-ul în orice perioadă din an.

Aplicarea se realizează prin completarea unui formular, care implică câteva întrebări cu notă personală ce reflectă motivația, experiența și valorile deținute de tine, la finalul căruia se cere atașarea CV-ului.

Următorul pas este un interviu de 10-15 minute, prin care stăm de vorbă și aflăm mai multe informații despre tine, dar în care îți și prezentăm organigrama asociației și felul în care ne desfășurăm noi activitatea.

 

  1. Unde vă găsesc studenții?

Ne puteți contacta sau pur și simplu vizita pe:

Facebook  – https://www.facebook.com/businessladiesclubcluj/

Instagram – https://www.instagram.com/business_ladies_club/

De asemenea, vă punem la dispoziție blogul organizației, în care găsiți informații despre evenimentele noastre, dar și articole dedicate dezvoltării personale și diverse povești ale unor oameni care au cunoscut succesul în mediul de business.

Citește mai multe despre Organizațiile Studențești!

Newsletter

Bună Dimineața, săptămânal pe email

*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *