Search
Generic filters
Exact matches only

[Review] Fantoma de la Operă – Gaston Leroux

Literatura universală clasică are un farmec aparte care nu dispare cu timpul. O operă literară clasică poate stârni emoții la fel de puternice, indiferent de perioada în care este citită. „Fantoma de la Operă” este o astfel de lucrare. Scrisă de autorul francez Gaston Leroux și publicată inițial ca serie literară într-un ziar din Paris, acesta spune o poveste inspirată parțial din fapte reale care s-au întâmplat la începutul secolului al XX-lea în Opera din Paris. Ulterior aceasta a fost publicată într-un singur volum și adaptată în mai multe piese de teatru și filme artistice.

Cartea urmărește viața unei tinere soprane de la Opera din Paris, Christine Daae, și a tânărului Viconte de Changy, Raoul. Majoritatea acțiunii se petrece în clădirea operei, unde „fantoma de la operă”, un om desfigurat pe nume Erik, se îndrăgostește de soprană. Acesta este, însă, un om rău, lipsit de scrupule, care ar face orice pentru a obține ceea ce dorește – în cazul de față, pe Christine. Erik se folosește de metode mai puțin ortodoxe pentru a obține răzbunare și dragostea sopranei, reușind inclusiv să o răpească în timpul unei reprezentații artistice a acesteia. Personajele te poartă prin clădirea operei, care are o rețea de tuneluri subterane adâncă. Aceste tuneluri sunt și locul care îl găzduiesc, în secret pe Erik.

„Viețile noastre sunt un bal mascat!”

Cartea are câte puțin din toate – dragoste, mister, crimă, pasiune, muzică, teatru, suspans și groază. Este, din punctul meu de vedere, o combinație perfectă pentru a te captiva pe parcursul întregii povești. De altfel, este ușor de observat stilul de scris menit pentru o serie publicată pe parcursul unei perioade mai îndelungate. Pe măsură ce citești, devii mai absorbit de poveste, iar din punctul de vedere al stilului de scris, autorul te poate face chiar să îți imaginezi liniei melodice despre care vorbește.

Îți recomand să citești această carte, dacă stilul romanelor gotice îți prezintă un interes, ești pasionat de muzică sau dacă îți place să descoperi poveștile trecutului. De asemenea, îți recomand să vizionezi (după ce ai citit) adaptarea pe film din 2004 a romanului, în care rolul fantomei este jucat de cunoscutul actor Gerard Butler.

_______________________________________________________________________

Fantoma de la operă – Gaston Leroux

Gen: Roman de dragoste / mister