Ne place sau nu să recunoaștem, lipsa centurii de siguranță este una dintre principalele probleme ale șoferilor români. Inutil de spus că este și una dintre principalele cauze de deces în accidentele rutiere, lucru care deseori poate fi evitat în doar două secunde, cât timp îți ia să-ți pui centura de siguranță înainte de porni la drum.
Nepurtarea centurii de siguranță este considerată drept o contravenție și este sancționată cu 2 puncte de penalizare, precum și cu amendă de la 170 la 255 de lei. Dar nu aceste lucruri trebuie să constituie impulsul decisiv pentru purtarea centurii, ci propria judecată și instinctul de conservare de care dispunem cu toții. Nu amenințarea poliției trebuie să vă convingă să purtați centura, ci respectul față de propria siguranță.
De-a lungul timpului au avut loc numeroase campanii de conștientizare cu privire la pericolul pe care lipsa centurii îl constituie. Multe dintre ele au trecut nevăzute, multe au avut un impact redus și doar câteva au reușit să atragă cu adevărat atenția publicului.
Astăzi vă prezint o campanie care cu siguranță se încadrează în ultima categorie:
Seatbeltb00bing (cu doi de zero)
Este o campanie derulată cu sprijinul ACR (Automobil Clubul Român), care se desfășoară – cel puțin deocamdată – exclusiv pe rețelele de socializare, respectiv Facebook, YouTube, Instagram, Twitter.
Campania își propune să atragă atenția bărbaților într-un fel mai special. Cum mai exact, vezi în clipul de mai jos.
Pozele trimise de femei au început să se adune în rețele de socializare. Iată câteva exemple mai jos.
Care este rolul vostru în această campanie?
Domnilor, voi băgați la cap mesajul campaniei și purtați centura de siguranță în mod constant.
Doamnelor și domnișoarelor, de la voi așteptăm multe poze pe hashtagul #seatbeltb00bing (cu doi de zero).