Generic filters
Exact matches only
Generic filters
Exact matches only

Ce este o scrisoare de intenție?

Scrisoarea de intenție reprezintă legătura dintre CV-ul tău și job-ul pe care îl soliciți. Angajatorii pot avea primul contact doar cu aceasta, fără să ia în considerare CV-ul dacă nu este însoțit de o scrisoare de intenție.

În general, o scrisoare de intenție trebuie să exprime motivul pentru care aplici la un job, argumentele care te recomandă pentru poziția respectivă și dorința de a fi contactat pentru a-ți demonstra pregătirea.

Scrisoarea de intenție trebuie concepută exclusiv pentru firma angajatoare, ea fiind prima șansă de a te face remarcat și de a a-ți exprima interesul deosebit pentru acel post. Mai jos, îți prezentăm pașii pe care trebuie să ii urmeze o scrisoare de intenție.

  • Formă

Este recomandat ca o scrisoare de intenție să aibă între jumătate de pagină și o pagină și trebuie să fie redactată în limba în care este formulat și anunțul de angajare. Aceasta va trebui să conțină următoarele informații:

  • Datele tale de contact – nume, prenume, adresa, număr de telefon, adresa de e-mail. Aceste informații se plasează la începutul scrisorii, în colțul din stânga sus, dacă este trimisă în format fizic, și la finalul scrisorii, în semnătură, dacă este expediată prin e-mail.
  • Numele și funcția persoanei care se ocupă de recrutare în acea companie – în cazul în care sunt cunoscute aceste informații, ele se includ la începutul scrisorii, în formula de adresare.
  • Numele și adresa companiei – acestea trebuie menționate în colțul din dreapta sus, dacă scrisoarea este trimisă în format fizic. În cazul în care se aplică online, aceste informații sunt omise.
  • Data – spre deosebire de CV, scrisoarea de intenție trebuie datată, informație care se include în colțul din dreapta sus. Dacă trimiți scrisoarea în format fizic, aceasta informație trebuie poziționată sub numele și adresa companiei angajatoare.

 

  • Conținut

Pe lângă aceste date, fiecare paragraf al scrisorii trebuie tratat cu seriozitate, fiind indicat să conțină următoarele informații:

  1. Formula de adresare

Este foarte important să știi cine va citi scrisoarea ta de intenție, ca să știi cui te adresezi. Formula de adresare trebuie să fie simplă, iar cele mai bune două variante pe care le ai la dispoziție sunt, dacă știi cui te adresezi, formulele: „Domnul director”, „Doamnă director”. Dacă nu ai aflat cine va citi scrisoarea de intenție, începe cu un simplu „Bună ziua”.

  1. Primul paragraf – Cine ești și ce vrei

Primul paragraf trebuie să conțină motivul pentru care trimiți aplicația pentru jobul respectiv și, opțional, sursa de unde ai aflat despre el. În cazul unei aplicații spontane, trebuie să faci cunoscută angajatorului poziția pe care o vizezi în cadrul companiei sau departamentul/domeniul de interes în care dorești să lucrezi.

  1. Al doilea paragraf – Ce știi să faci

Acesta este paragraful în care demonstrezi angajatorului că ești potrivit pentru a ocupa locul vacant din cadrul companiei prin expunerea aptitudinilor care te recomandă. Aici trebuie să dai răspunsuri directe la cerințele postului pe care vrei să-l obții.

Menționează dacă ai experiență relevantă sau dacă ai urmat cursuri de specialitate care te recomandă pentru acel job. Totodată, prezintă și câteva strategii prin care ai putea să contribui la dezvoltarea firmei.

  1. Al treilea paragraf – Ce vrei de la angajator

Al treilea paragraf este indicat să fie și ultimul. El face trimitere la CV-ul tău și la disponibilitatea de a te prezenta la un interviu pentru a detalia angajatorului informațiile din scrisoarea de intenție și din CV.

Finalul – Formula de încheiere

În această ultimă secțiune a scrisorii de intenție trebuie să adaugi formula de încheiere, numele tău și data. Dacă trimiți scrisoarea în format fizic, poți să o și semnezi, dar nu este obligatoriu.

Scrisoarea de intenție iți oferă posibilitatea să detaliezi acele calități pe care nu ai putut să le explici în CV și îți crește șansele să obții jobul dorit, fiind un factor determinant pentru anumite poziții importante. Conturează ideile astfel încât să paragrafele să capteze atenția și gândește-te la cititorul tău și ce i-ar plăcea să afle.

Cover - Sursă foto: freepik.com

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *