Search
Generic filters
Exact matches only

Cum să trecem peste depresia de după săbători

Perioada Sărbătorilor, a vacanței, a reîntregirii familiei este una minunată. Însă, știm cu toții cât de repede trece și după această perioadă se face o tranziție bruscă la ritmul obișnuit. Multe persoane suferă de o formă de depresie post-sărbători. Această depresie este provocată de diferite cauze: acumularea unor kilograme în perioada vacanței, temperaturile scăzute, zilele mai scurte și mai puțin însorite. În plus, se adaugă starea de irascibilitate și întoarcerea la rutina zilnică.

Deși este foarte neplăcută, depresia de după sărbători poate fi combătută prin determinare și privind înainte. Recunoașterea simptomelor depresiei reprezintă primul pas pentru depășirea acestei perioade. Cele mai comune simptome ale depresiei post-sărbători sunt:

  • Oboseala inexplicabilă, nostalgie, stări de anxietate, o stare de tristețe permanentă, lipsa poftei de mâncare, lipsa concentrării ș.a

Un alt mod de a combate depresia constă în înțelegerea că această vacanță nu s-a încheiat definitiv. Dacă în perioada sărbătorilor ați vizitat un anumit loc, anumite culturi, ați consumat anumite tipuri de mâncare, gândiți-vă că veți mai avea astfel de oportunități de a trăi asemenea experiențe. Încercați să fiți optimiști, să priviți perioada ce a trecut ca pe o primă experiență din multitudinea de experiențe ce vor urma.

Unul dintre cele mai importante sfaturi pentru prevenirea și tratarea depresiei de după sărbători constă în grija personală. Ieșiți la o plimbare, faceți jogging, preparați și consumați mâncare cât mai sănătoasă. Recuperați somnul pierdut și dormiți suficient înainte de a merge la muncă sau la școală. Încercați să faceți o trecere cât mai treptată de la perioada sărbătorilor la rutina zilnică. Astfel, petreceți timpul liber cu prietenii sau cu familia. Socializați cât mai mult, împărtășiți experiențele voastre cu oamenii dragi vouă. Aceștia reprezintă un sprijin foarte eficient pentru prevenirea sau combaterea depresiei.

Un alt pas pentru o tranziție cât mai benefică de la perioada de repaus la activitate constă în reprogramarea următoarei vacanțe. Vă simțiți nostalgici după ultima vacanță? Nu mai așteptați și reprogrmați-o pe următoarea. Începeți prin alegerea locației, rezervarea biletelor etc. Este un mod foarte util de a te concentra asupra viitorului și de a trece peste depresia post-sărbători.

Depresia de sărbători este o perioadă pasageră. De obicei, pe parcursul unei săptămâni stările de depresie dispar. Dacă aceste simptome persistă o perioadă mai mare de timp, sau se atenuează, consultați un medic de specialitate.

foto

Newsletter

Bună Dimineața, săptămânal pe email

*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *