Generic filters
Exact matches only
Generic filters
Exact matches only
ceas
ceas

Gestionarea timpului și alegerea priorităților

Timpul este una dintre cele mai importante resurse umane de care dispunem. Fiecare dintre noi ne-am confruntat măcar o dată cu sentimentul că nu avem destul timp într-o zi, să ducem la capăt toate activitățile pe care ni le propunem și mai ales să ne facem timp pentru priorități. Pentru unele persoane este foarte ușor să își organizeze timpul și să îl gestioneze eficient, însă pentru altele cele 24 de ore care formează o zi, nu sunt suficiente.

Gestionarea timpului este un proces de planificare a sarcinilor, într-un mod controlat, în așa fel încât să conștientizezi cât durează să duci la capăt o activitate. Această planificare a timpului este esențială dacă dorești să îți prioritizezi sarcinile, fiind o modalitate foarte bună de a fi organizat și pentru a ști concret de cât timp ai nevoie pentru un anumit lucru.

Dacă te confrunți cu o astfel de problemă, fie în planul personal, fie în cel profesional, există câteva modalități interesante prin care poți să îți controlezi ziua și să reușești să ai mai mult timp pentru priorități.

Notează fiecare activitate 

Este demonstrat că notarea activităților pe care urmează să le avem în plan, ne ajută să fim mai motivați să le finalizăm. Un exemplu de notare a activităților pe care dorești să le duci la capăt, este planificarea următoarei zi în fiecare seară. Înainte de culcare, poți lua o agendă, un jurnal sau o simplă foaie și să îți notezi în ordine ceea ce îți propui să faci următoarea zi. Astfel, vei conștientiza numărul de task-uri și te vei simți mai motivat să le închei.

„Nu lăsa pe mâine ce poți face azi!”

Un alt motiv pentru care nu îți poți organiza timpul, este din cauza faptului că finalizezi unele activități abia pe ultima sută de metri. Dacă ai de finalizat un proiect lung la muncă, încearcă să estimezi aproximativ cam cât timp ai disponibil pentru acel lucru. Apoi, încearcă în fiecare zi să lucrezi la acea sarcină cât de puțin, pentru a ajunge la un rezultat satisfăcător. Dacă ai în unele zile mai mult timp liber, încearcă să îl ocupi cu acea activitate, iar înainte cu o zi de deadline, doar să mai retușezi câteva detalii. În așa fel, timpul tău va fi mult mai organizat și vei reuși să scapi de stresul care te acaparează dacă îți dedici mai puțin timp decât ar trebui.

Metoda Pomodoro

Această metodă este una foarte cunoscută, fiind o tehnică de management al timpului, care ne ajută să rămânem concentrați pe ceea ce avem de făcut. Acest procedeu constă în fixarea atenției asupra unei sarcini timp de 25 de minute, în care facem doar acea sarcină. După cele 25 de minute, luăm o pauză de 5 minute, pentru a ne oxigena creierul și pentru a putea munci eficient în următorul interval. După trecerea fiecărui interval, mai adăugăm câte 5 minute și la cel în care muncim, dar și la pauză.

Selectarea sarcinilor 

Un alt sfat eficace ar fi împărțirea sarcinilor după gradul acestora de dificultate. O activitate care este mai dificilă sau greu de dus spre finalizare, este mai bine să fie făcută în momentul în care ești cel mai odihnit. De acum, încearcă să faci dimineața ceea ce este mai greu, acest lucru te va ajuta să îți organizezi mai bine fluxul de lucru și să devii mai eficient.

Așadar, gestionarea timpului este necesară în viețile noastre, mai ales pentru a putea fi mai echilibrați pe toate planurile. Chiar dacă ne organizăm viața profesională și cea personală, este nevoie să punem în planurile noastre și relaxarea. Câteodată, este important să ne lăsăm surprinși de viață, de cele mai multe ori, cele mai frumoase momente fiind unele spontane și nu cele pe care le urmăm după un plan bine stabilit.

Descoperă și câteva metode pentru îmbunătățirea creativității!

Cover - Sursă foto: freepik.com

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *