logo
Search
Generic filters
Exact matches only

Cât înseamnă o porție de alimente sănătoase?

Când vorbim despre sănătate, știm că alimentația este foarte importantă, fiind chiar un factor decisiv în multe afecțiuni. Însă, atunci când ne bucurăm de alimentele sănătoase, mulți dintre noi avem tendința să trecem cu vederea faptul că și acestea conțin calorii și că, dacă sunt consumate în exces, pot dăuna siluetei. Ca să nu mai mănânci prea mult din anumite alimente, iată cum ar trebui să arate o porție pentru fiecare dintre acestea.

Avocado

avocado_63200620

Sursa foto: Hedi78

Fructul de avocado este considerat un superaliment pe motive foarte bine întemeiate. Acesta conține mulți antioxidanți și aduce în corp grăsimi bune, însă același fruct de avocado, dacă este consumat întreg, aduce și un aport de 200 calorii. Ca să te asiguri că nu te bucuri de prea mult avocado, încearcă să mănânci maxim jumătate dintr-un fruct pe zi.

Paste integrale

paste-integrale_4195933

Sursa foto: Vedranfoto

Pastele integrale conțin carbohidrați complecși, care sunt net superiori celor din pastele albe. Astea fiind spuse, trebuie să ții cont de faptul că 85 g de paste uscate îți aduc un aport de aproape 300 calorii. Ține cont de această porție când prepari mâncarea.

Iaurt

iaurt_57412062

Sursa foto: Natalie Shmeleva

Produsele lactate, și iaurtul în special, au nutrienți importanți pentru organism și sunt benefice, dar ferește-te de iaurturile îndulcite sau aromatizate cu fructe. Acestea îți aduc un aport de calorii mai mare decât cel pe care ți l-ai dori. Un păhărel de 125 g de iaurt simplu are 79 calorii.

Vin roșu

vin-rosu_55021813

Sursa foto: Dimasobko

Da, vinul e sănătos pentru inimă și pentru sistemul circulatoriu. Însă, acest lucru este adevărat doar în condițiile în care nu abuzezi de această băutură. Ferește-te de paharele prea mari când bei vin și alege să te oprești după un singur pahar (și 120 calorii) ca să te bucuri de beneficiile sale. Mai încolo de această limită, îți faci mai mult rău decât bine.

Unturi de nuci

unt-de-arahide_43851951

Sursa foto: Vilma Bechelli

Untul de arahide este cel mai cunoscut, însă, împreună cu untul de migdale sunt printre cele mai sănătoase alternative pentru toppinguri. Pe de altă parte, ai grijă cum te înfrupți în acestea, pentru că o singură lingură de unt de arahide (20 g) conține 125 calorii.

Ouă

ou-fiert_4815489

Sursa foto: Darren Fisher

De prea mult timp, lumea s-a ferit de consumul de prea multe ouă. Acestea aduc însă un aport mare de proteine în organism. Totuși, nu consuma mai mult de 2 la o masă pentru a evita surplusul de calorii. Două ouă îți acumulează aproximativ 160 calorii.

Newsletter
Începe-ți dimineața cu o cană de cafea și articole interesante de la noi
*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Recomandări

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *