Search
Generic filters
Exact matches only

6 Alimente care te scapă de răceală

Anotimpul rece s-a instalat deja, iar noi toți suntem mai predispuși la răceală și gripă. Practic, e imposibil să treci prin sezonul rece fără să ai cel puțin un simptom de răceală sau gripă, oricât de mic. Și pentru că studiile confirmă faptul că răceala nu are leac, ea se vindecă în timp, iar simptomele acesteia se pot ameliora cu anumite substanțe. Însă nu cred că există o persoană care să iubească să ia medicamente la cel mai mic simptom de răceală. Noroc cu alimentele bogate în substanțele respective, care pot deci, să le înlocuiască. Iată ce anume trebuie să mănânci ca să ameliorezi simptomele răcelii.

Supă de pui

supa-de-pui_22266890

Sursa foto: Kamil Macniak

Cel mai faimos „tratament” al răcelii este supa pe bază de pui. Asta pentru că puiul conține un aminoacid numit cisteină. Această substanță ajută la eliminarea mucusului acumulat în plămâni atunci când ești răcit. În plus, un bol de supă caldă de pui te ajută să te menții hidratat, să îți menții mucoasa iritată, umedă și îți oferă și multe elemente de nutriție, care te ajută să treci cu bine peste perioada de răceală. Ba chiar te poate ajuta să grăbești recuperarea.

Ceai cald

ceai-cald_47189118

Sursa foto:  Antoniodiaz

Nu e doar un mit, ceaiul cald te ajută să îți revii mai rapid atunci când ești răcit. Faptul că e cald poate ajuta la calmarea gâtului iritat de tuse, poate avea un efect antiinflamator asupra amigdalelor inflamate și te poate încălzi în cazul în care ai frisoane. Optează pentru o cană de ceai verde sau alb sau un ceai care să conțină frunze de ceai, nu doar fructe sau plante care nu sunt planta de ceai Camelia Sinensis. Infuzia cu frunze de ceai e plină de antioxidanți și, în plus, are un efect antibacterian, deci te poate ajuta să previi sau să tratezi infecții provocate de răceală.

Citrice

citrice_36938701

Sursa foto: Es75

Vitamina C se regăsește din belșug în citrice, însă aceasta nu este leacul răcelii. Totuși, există cercetări care susțin teoria conform căreia un aport mare de vitamina C poate grăbi recuperarea puterii după o răceală și, în plus, oferă un imbold sistemului imunitar, ceea ce va ajuta organismul tău să nu recidiveze sau să te protejeze de o altă răceală. Așadar, consumă din belșug portocale, lămâi sau grapefruit atunci când vrei să te recuperezi mai rapid dintr-o răceală.

Mâncare picantă

ardei-iute_48970476

Sursa foto: Misumau

Dacă iubești mâncarea picantă, acum e momentul să te bucuri din belșug de ea, în special dacă răceala te-a „cadorisit” cu un nas înfundat. Mâncarea picantă ajută la decongestia nazală și te face să poți respira mai ușor. Așa că mănâncă din belșug ardei iute, hrean sau wasabi pentru a te bucura de efectele lor.

Banane

banane_38377844

Sursa foto: Tycoon751

Dacă răceala a adus cu ea și grețuri, vărsături sau alte probleme legate de sistemul digestiv, încearcă să consumi banane. Aceste fructe conțin cantități importante de fosfor, iar organismul tău pierde mult fosfor atunci când ți-e greață sau vomiți. E bine să consumi banane ca să îți refaci rezerva de fosfor. În plus, banana acționează și ca un pansament gastric, reducând iritația stomacală produsă de grețuri și vărsături.

Ghimbir

ghimbir_55046165

Sursa foto:  Janez Setina

Ghimbirul este și el o opțiune de luat în considerare în tratarea simptomelor stomacale care pot acompania răceala. Bea ceai de ghimbir cu lămâie, pentru a rămâne hidratat și pentru a calma stomacul iritat.

Newsletter

Bună Dimineața, săptămânal pe email

*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *