Categorii de alimente recomandate la micul dejun

Există câteva categorii de alimente care sunt perfecte pentru a fi consumate la micul dejun. Asta pentru că acestea au un conținut bogat de fibră și carbohidrați, elemente necesare pentru a căpăta energie dimineața. Micul dejun este important pentru că, peste noapte, corpul nostru consumă toți nutrienții asimilați, astfel că ne trezim cu rezervele de energie la nivel scăzut. Totodată, timpul petrecut fără mâncare în timpul nopții, este unul care poate ajunge cu ușurință la 12 ore, de aceea, săritul peste micul dejun nu este o opțiune recomandată. Drept urmare, alimentele pe care ar trebui să le consumi dimineața, trebuie să facă parte din următoarele categorii:

Produse lactate

Indiferent dacă le consumi sub forma laptelui, iaurtului sau brânzei, produsele lactate conțin enzime care permit o bună absorbție a nutrienților, precum proteine și calciu. Acestea din urmă sunt necesare pentru sănătatea oaselor tale. Totodată, produsele lactate sunt o bună metodă de a obține energia pe care ne-o dorim pe parcursul zilei. Includem aici laptele, iaurtul simplu, iaurtul grecesc, chefirul sau sana, fie pe cont propriu, fie cu fructe proaspete și alte produse alimentare.

Cereale

Acestea pot fi sub formă de fulgi de cereale, de pâine prăjită, de diverși biscuiți, chec, prăjiturele sau gogoși. Toate acestea au în comun hidrații de carbon de digestie lentă. Pe de altă parte, este recomandat ca atunci când consumi cereale, să te asiguri că acestea sunt integrale și că au un conținut de fibre cuprins între 3-5 mg. Altfel, nu îți vor oferi sațietate până la ora amiezii, ci doar îți vor ridica nivelul glicemiei.

Fructe

Fructele sunt o sursă excelentă de vitamine și minerale, iar cel mai bun timp din zi pentru a le consuma este la micul dejun. Îți recomand să le consumi proaspete, sub formă de suc, uscate sau chiar conservate, pentru a-ți lua energie din ingrediente naturale. În plus, majoritatea fructelor conțin vitamina C, care este esențială în absorbția nutrienților. Fructele sunt recomandate pentru micul dejun, chiar și atunci când vrei să faci sport dimineața.

Alimente adiacente

În afară de cele menționate mai sus, la micul dejun poți consuma și ouă, preparate din carne sau legume. În același timp, poți savura liniștit o cafea dimineața, alături de mâncare, atâta timp cât nu consumi mai multe calorii decât trebuie. De asemenea, trebuie să ai grijă și de cantitatea de cafeină pe care o ingerezi, ținând cont că nu doar cafeaua conține această substanță, ci și ceaiul, ciocolata sau băuturile carbogazoase. Asigură-te că nu depășești doza zilnică recomandată de cafeină, ca să nu îți provoace probleme de sănătate.

Comentarii

Please enter your name here
Please enter your comment!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Aflați cum sunt procesate comentariile dumneavoastră.