logo
Search
Generic filters
Exact matches only

Ce să nu mănânci la micul dejun

micul dejun

Micul dejun este extrem de important pentru sănătatea și dieta noastră. Mulți specialiști în nutriție spun că este cea mai importantă masă a zilei.

Dacă vom consuma alimentele potrivite de dimineață, acestea ne pot furniza energie pentru o bună parte a zilei, însă dacă facem greșeli de nutriție vom avea probleme mai devreme sau mai târziu.

Iată câteva dintre cele mai nocive alimente care sunt consumate de obicei la micul dejun:

Cerealele bogate în zahăr

Cerealele integrale sunt un aliment bun pentru organism, și dacă mai conțin fructe, alune, migdale etc. este și mai bine. Din păcate multe persoane utilizează cereale foarte procesate și pline cu zahăr. Producătorii adaugă zahăr în fructele confiate și chiar dacă ei vor prezenta produsele ca fiind bio, ar fi bine să citiți și eticheta înainte să cumpărați.

Vei avea probleme cu greutate pe termen lung și te vei simți slăbit după ce ai mâncat pentru că boomul energetic nu durează mult, atunci când este cauzat de zahăr.

Mâncare extrem de grasă

E folositoare doar atunci când vrem să scăpăm mai repede de mahmureală și nici atunci nu ar trebui să consumăm foarte mult. Aici includem cârnați prăjiți, carne grasă, lactate și brânzeturi cu un procent ridicat de grăsime, bacon, slănină, ouă prăjite în unt. Asemenea mese sunt necesare pentru cei care lucrează în construcții sau în alte industrii care au nevoie de multă forță fizică. Muncitorii ard aproximativ 3000 de calorii până la masa de prânz.

Dacă nu lucrați în construcții sau dacă nu luați parte la activități care să vă suprasolicite organismul, nu este o idee prea bună să consumați o asemenea masă copioasă, mai ales că și organismul este slăbit și îi va fi destul de greu să digere aceste alimente. Rezultatul se va vedea cu ochiul liber, veți avea probleme cu greutatea și nu numai.

Cornuri, brioșe, clătite, gogoși, sucurile de fructe din comerț

Pe lângă faptul că majoritatea celor de mai sus conțin destul de mult zahăr, nu aduc nici un aport nutrițional pentru organism. Ar fi bine să le evitați dacă ții la corpul tău.

Iaurturile cu fructe

Poate că pe unii îi frapează apariția acestora în listă, însă adevărul este că sunt și ele nocive. Conțin zahăr, coloranți artificiali sau naturali (cum ar fi coșenila, un colorant extras din gândaci) care nu sunt pentru foarte multă lume un lucru benefic.

Dacă mai adăugăm și conservanții atunci iaurtul nu mai pare atât de natural pe cât ne spune producătorul. Soluția e simplă. Dacă avem cunoștințele necesare ne putem prepara un iaurt natural singuri, iar dacă nu avem timp sau nu vrem să ne complicăm, putem achiziționa iaurt natural din comerț, care are un termen cât mai mic de valabilitate de la data producției și ne facem noi propriul iaurt cu fructe deshidratate care nu conțin conservanți sau zahăr. Putem adăuga și diferite alte ingrediente precum arahide, miez de nucă, stafide, migdale în funcție de preferințe. În cazul în care vrem totuși să fie colorat și dulce, putem apela cu încredere la un borcan de dulceață sau gem făcut în casă. Câteva linguri, nu mai mult de 4-5, ar trebui să fie îndeajuns pentru iaurtul nostru homemade.

Lista este încă deschisă și așteptăm alte sugestii de alimente care nu ar trebui consumate dimineața.

Citește și despre cum poți pierde în greutate cu ajutorul micului dejun potrivit.

Newsletter
Începe-ți dimineața cu o cană de cafea și articole interesante de la noi
*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Recomandări

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *