Micul dejun – stare sufletească, performanță și dietă

Starea sufletească și performanța (atât cea academică, cât și cea fizică) sunt afectate de dieta pe care alegi să o adopți. Iar într-o alimentație sănătoasă, masa de dimineață are o importanță semnificativă. Din acest motiv, preparatele pe care le consumi la micul dejun pot influența restul cum te simți pe parcursul zilei.  Descoperă, în rândurile de mai jos, cum te ajută micul dejun:

Micul dejun și starea sufletească

Modul în care starea ta de spirit e afectată de micul dejun este unul direct. Unii oameni devin iritați atunci când sunt lipsiți de mâncare (așa-numitul sindrom „hangry”), alții sunt complet lipsiți de putere, iar o altă categorie dintre aceștia nu au abilitatea să se concentreze. Indiferent de grupul din care faci parte, simplul fapt că introduci în rutina ta matinală servirea mesei, îți va ameliora simptomele.

Masa de dimineață este asociată cu o stare de bine fizică și psihică din două motive. În primul rând, consumul de carbohidrați induce o stare de bine. De altfel, cerealele și alte alimente bogate în carbohidrați sunt considerate perfecte pentru micul dejun, tocmai pentru că ajută la îmbunătățirea dispoziției. În al doilea rând, gustul mâncărurilor pe care le consumi îți poate oferi acea bună dispoziție de care ai nevoie la începutul unei noi zile. O masă gustoasă, care arată bine și din punct de vedere estetic, va provoca eliberarea hormonilor fericirii în organism.

Micul dejun și performanța

Task-urile pe care trebuie să le îndeplinești pe parcursul zile și eficacitatea cu care faci asta, pot fi și ele afectate de ce anume consumi la micul dejun. Când ești tentat să sari peste micul dejun, amintește-ți că îmbunătățește memoria pe termen scurt, stimulează creativitatea și sporește capacitatea de atenție. Aceste lucruri sunt deosebit de importante, mai ales în cazul copiilor, care au nevoie de tot ajutorul posibil pentru a avea rezultate bune la școală.

Micul dejun și dieta

S-au efectuat mai multe studii care au avut ca rezultat observația potrivit căreia saltul peste prima masă a zilei poate provoca efectul opus celui prevăzut. Mai exact, cei care sar peste micul dejun cu gândul de a scădea în greutate, vor fi tentați să mai multe calorii pe parcursul zilei, pentru a compensa lipsa de energie resimțită. De cealaltă parte sunt cei care consumă în mod regulat micul dejun și care reușesc să îți mențină greutatea.

De ce apare acest efect?

Motivul pentru care această legătură există este unul simplu. Componentele unui mic dejun sănătos te ajută să elimini foamea în timpul dimineții, iar astfel vei fi mai puțin tentat să optezi și pentru o gustare înainte de prânz. În al doilea rând, există tendința de a avea o dietă mai sănătoasă, atunci când se consumă și micul dejun. Mai exact, doza de carbohidrați de la începutul zilei îți oferă energie și te „provoacă” să consumi proteine și grăsimi sănătoase la restul meselor. Mai mult decât atât, consumul micului dejun ajută la creșterea metabolismului.

Comentarii

Please enter your name here
Please enter your comment!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Aflați cum sunt procesate comentariile dumneavoastră.