Mituri despre nutriție

O nutriție echilibrată este esențială pentru buna funcționare a organismului. De aceea, sunt realizate constant studii și cercetări care să ofere indicii despre ce anume este benefic pentru organism și ce anume nu. Totuși, intervin probleme atunci când studiile respective devin invalidate datorită unor noi descoperiri sau atunci când se oferă informații eronate despre diferite alimente. Îmi propun să îți dezvălui adevărul despre unele dintre cele mai cunoscute mituri din nutriție.

Consumul de proteine poate afecta sănătatea oaselor

FALS. Există o corelație între consumul de proteine și metabolizarea calciului în oase, însă, potrivit unor teorii, dacă consumi alimente bogate în proteine îți slăbești oasele. În realitate, deși pe termen scurt, metabolizarea calciului este încetinită, pe termen lung, consumul de proteine poate ajuta la reducerea riscurilor de apariție a osteoporozei și a reducerii densității osoase. Au fost efectuate studii care să susțină faptul că o alimentație bazată pe proteine ajută la retenția calciului în oase.

Dacă consumi mai multe mese mici pe parcursul zilei, îți menții un metabolism ridicat

FALS. În ultimii ani a fost propagată o teorie conform căreia, numărul de mese îți ridică metabolismul. Acest lucru este parțial adevărat, însă nu în măsura în care contează. Mai exact, este adevărat că, atunci când mănânci, ritmul metabolic crește puțin, pentru a-ți putea digera mâncarea, însă, nu contează numărul de mese dintr-o zi, ci cantitatea de mâncare pe care o mănânci. Pe scurt, 3 mese mai mari sau 5 mai mici, nu aduc o diferență vizibilă în ritmul tău metabolic. Pe de altă parte, există studii care au dovedit că mai multe mese mici pe zi nu oferă sațietate, în timp ce aceeași cantitate de mâncare, concentrată în 3 mese principale, sunt suficiente.

Dacă mănânci grăsime, te îngrași

FALS. Primul lucru ce trebuie menționat aici este faptul că există mai multe tipuri de grăsimi – nesaturate și saturate. Deși logica ar spune că dacă mănânci grăsime, rezultatul va fi să te îngrași, adevărul e mult mai complex de atât. Multe alimente bogate în grăsimi sunt chiar recomandate pentru organism, majoritatea conținând grăsimi poli nesaturate. Printre aceste alimente găsim nucile și alunele, avocado, anumite tipuri de pește sau uleiul de măsline. Prin urmare, nu orice grăsime te face să te îngrași, ba mai mult, principalii responsabili pentru „îngrășare” nu sunt grăsimile, ci zahărul și carbohidrații.

Comentarii

Please enter your name here
Please enter your comment!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Aflați cum sunt procesate comentariile dumneavoastră.