Generic filters
Exact matches only
Generic filters
Exact matches only

10% din Generația Y a României a avut în 2013 idei antreprenoriale

În anul care a trecut, mai mult de 10% dintre românii reprezentați ai Generației Y au avut și au dezvoltat inițiative antreprenoriale în stadiu incipient, se arată într-un studiu al companiei Business Models Inc., citat de mondonews.ro.

Business Models Inc este o companie de strategie și consultanță în modele de afaceri. Studiul efectuat de aceasta arată că, la acest capitol, țara noastră se află deasupra Chinei, Poloniei sau Ungariei. Acest lucru este declanșat de faptul că tot mai mulți angajați părăsesc companiile pentru a începe o afacere proprie, care speră să aibă mai mare succes și să le aducă un profit mai bun decât jobul anterior.

Alexandra Pode, partener în cadrul Business Models Inc. CEE a declarat că ”Dezvoltarea competențelor necesare pentru susținerea inițiativelor interne și crearea unui mediu propice pot fi cheia organizațională pentru a face față nevoii de inovație și de adaptare la schimbările din piață. Studiile actuale arată că aspirațiile a 48% dintre reprezentanții Generației Y sunt de orientare spre antreprenoriat. Asta îi face foarte receptivi la intraprenoriat în organizațiile lor și, implicit, reticenți în organizațiile slab intraprenoriale.”, citează mondonews.ro.

Astfel, studiul prevede că în 2014 va crește numărul tinerilor care vor pleca din companii pentru a pune bazele unui business propriu.

Global Entrepreuneurship Monitor este o companie care urmărește inițiativele intraprenoriale din 54 de țări, iar aceasta a constatat că în România anului trecut rata activităților intraprenoriale a fost de 7 ori mai mică decât cea a inițiativelor independente, informează mondonews.ro. Acest lucru se întâmplă în contextul în care trăsăturile antreprenorilor și ale angajaților care au comportamente antreprenoriale sunt similare.

De asemenea, studiul a arătat mai multe discrepanțe în relațiile dintre management și angajații tineri. În principal, lipsa de comunicare este o barieră deosebit de importantă între aceștia, și este principalul motiv pentru care cei din urmă aleg să părăsească compania.

Cover - Sursă foto: freepik.com
Picture of Damian

Damian

Când nu scrie, Damian citește, iar când nu citește, joacă jocuri video. Este masterand în Publicitate la Cluj-Napoca, iar pentru noi scrie cel mai des despre lucrurile actuale care se întâmplă peste tot în lume.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *