În anul care a trecut, mai mult de 10% dintre românii reprezentați ai Generației Y au avut și au dezvoltat inițiative antreprenoriale în stadiu incipient, se arată într-un studiu al companiei Business Models Inc., citat de mondonews.ro.
Business Models Inc este o companie de strategie și consultanță în modele de afaceri. Studiul efectuat de aceasta arată că, la acest capitol, țara noastră se află deasupra Chinei, Poloniei sau Ungariei. Acest lucru este declanșat de faptul că tot mai mulți angajați părăsesc companiile pentru a începe o afacere proprie, care speră să aibă mai mare succes și să le aducă un profit mai bun decât jobul anterior.
Alexandra Pode, partener în cadrul Business Models Inc. CEE a declarat că ”Dezvoltarea competențelor necesare pentru susținerea inițiativelor interne și crearea unui mediu propice pot fi cheia organizațională pentru a face față nevoii de inovație și de adaptare la schimbările din piață. Studiile actuale arată că aspirațiile a 48% dintre reprezentanții Generației Y sunt de orientare spre antreprenoriat. Asta îi face foarte receptivi la intraprenoriat în organizațiile lor și, implicit, reticenți în organizațiile slab intraprenoriale.”, citează mondonews.ro.
Astfel, studiul prevede că în 2014 va crește numărul tinerilor care vor pleca din companii pentru a pune bazele unui business propriu.
Global Entrepreuneurship Monitor este o companie care urmărește inițiativele intraprenoriale din 54 de țări, iar aceasta a constatat că în România anului trecut rata activităților intraprenoriale a fost de 7 ori mai mică decât cea a inițiativelor independente, informează mondonews.ro. Acest lucru se întâmplă în contextul în care trăsăturile antreprenorilor și ale angajaților care au comportamente antreprenoriale sunt similare.
De asemenea, studiul a arătat mai multe discrepanțe în relațiile dintre management și angajații tineri. În principal, lipsa de comunicare este o barieră deosebit de importantă între aceștia, și este principalul motiv pentru care cei din urmă aleg să părăsească compania.