Ministerul Educației a publicat luni seara, 18 ianuarie, ordinul prin care sunt stabilite datele simulărilor pentru examenele de Evaluare Națională și Bacalaureat.
Simulările sunt menite să familiarizeze elevii de clasele a VIII-a și a XII-a cu rigorile examenului pe care aceștia trebuie să îl susțină la finalul anului școlar.
Evaluarea Națională
Simularea pentru elevii de clasa a VIII-a, care urmează să susțină examenele de Evaluare Națională în 2016, va avea loc în perioada 22-24 februarie și se va desfășura în condiții similare cu cele de la examenele de la sfârșit de an școlar.
Evaluarea Națională constă în două probe scrise, una la Limba și Literatura Română, care va avea loc în 22 februarie, și una la Matematică, care va avea loc în 23 februarie, iar pentru școlile cu program în limba maternă se mai adaugă o probă scrisă la Limba și Literatura Maternă, care va fi susținută în 24 februarie.
Rezultatele simulărilor vor fi afișate în data de 4 martie.
Bacalaureat
Elevii de clasele a XI-a și a XII-a vor susține o simulare pentru examenul de Bacalaureat, în perioada 7-10 martie. Elevii care sunt acum în clasa a XI-a vor susține două probe în cadrul simulării, iar cei care sunt în clasa a XII-a vor susține trei probe, la care se adaugă proba de Limba și Literatura Maternă, dacă aceasta este necesară.
Astfel, proba de Limba și Literatura Română va avea loc în 7 martie, în timp ce Limba și Literatura Maternă va fi susținută în 8 martie. În 9 martie va avea loc simularea pentru proba obligatorie a profilului (matematică sau istorie), iar în ultima zi de simulări, 10 martie, elevii vor susține proba la alegere, în funcție de profilul liceului pe care îl urmează. Aceasta din urmă poate fi la oricare dintre materiile: Fizică, Chimie, Biologie, Informatică, Geografie, Logică, Argumentare și Comunicare, Psihologie, Economie, Sociologie sau Filosofie.
Rezultatele simulărilor pentru examenul de Bacalaureat vor fi afișate în data de 18 martie 2016.
Scopul simulărilor
Aceste simulări au ca scop evaluarea cunoștințelor elevilor, pentru ca acestea să fie consolidate în timpul rămas până la examenele de la sfârșitul anului. După simulări, rezultatele vor fi analizate la nivel de unitate școlară, fiecare profesor luând măsurile necesare pentru îmbunătățirea rezultatelor școlare.