Toată lumea știe ce este social media, nu–i așa? Rețele sociale pe care petrecem cu toții mai mult sau mai puțin timp în fiecare zi, intracționând cu prietenii, cunoștințele, activitățile sau brandurile preferate. Studiul companiei de social media marketing Webuzz, cu numele de State of Social Media in Romania 2013 a scos la iveală mai multe cifre interesante despre activitățile și timpul pe care românii îl petrec conectați la aceste platforme sociale.
După cum era de așteptat, Facebook conduce detașat, respondenții studiului alegând-o în proporție de 80% față de celelalte rețele de socializare. Ca notorietate, Facebook este urmată de Twitter (69%) și Hi5 (40%), dar acestea din urmă pierd teren în ceea ce privește procentul de utilizare, după cum veți vedea mai jos.
Ca timp de logare, 20% dintre respondenți declară că petrec mai mult de 2 ore la o singură logare pe Facebook, în timp ce pe LinkedIn, 61% dintre logări durează sub 30 minute.
Ca vârstă, cei care petrec mai mult de 2 ore conectați la social media au sub 26 ani, în proporție de 52%, iar cei cu vârste cuprinse între 14 și 26 ani au cele mai lungi durate de logare.
În ceea ce privește preferințele în materie de branduri, calitățile pe care utilizatorii le caută la acestea în social media sunt seriozitatea (57%) și atenția la nevoile lor (54%). În materie de nemulțumiri față de brandurile la care sunt deja conectați, utilizatorii au precizat comunicarea unei cantități insuficiente de informații (48%) și faptul că există prea multă publicitate din partea lor (45%). În topul brandurilor preferate de utilizatori conduce Samsung, urmat, în ordine descrescătoare, de Orange, Avon, Nokia, BMW, Vodafone, Dacia.
Orele la care majoritatea respondenților se conectează la social media sunt cuprinse între 19:00 – 23:00, precum și între 10:00 – 14:00. În aceste intervale, cele mai comune activități sunt căutarea de știri și informații noi, vizionarea fotografiilor/filmelor, accesarea diverselor jocuri, căutarea ofertelor de angajare, interacționarea cu brandurile prezente online.
Cele mai accesate canale de social media sunt Facebook 83%, YouTube 73%, Google+ 37%. În ceea ce privește înregistrarea în aceste rețele, 80% dintre respondenți au cont de Facebook, 50% de Youtube și 28% de Google+. Zilnic, 83% dintre respondenți accesează Facebook, 40% YouTube și 25% Google+.
În ceea ce privește numărul de utilizatori, Facebook conduce detașat cu 6.600.000 de utilizatori români, urmată de Trilulilu cu 3.200.000 utilizatori unici lunar, de YouTube cu 704.616 useri, de Twitter cu 74.140 de utilizatori înregistrați și Instagram cu 64.510 useri. Aceste date sunt furnizate de facebrands.ro, zelist.ro și trilulilu.ro.