Search
Generic filters
Exact matches only

Doza maximă de cafeină consumată zilnic, recomandată de Uniunea Europeană

Autoritatea Europeană pentru Siguranța Alimentară (EFSA) a oferit de curând câteva date privind doza maximă recomandată în consumul zilnic de cafeină. Este pentru prima dată când se face o astfel de analiză a consumului de cofeină din toate sursele alimentare la nivel de Uniune Europeană.

În urma studiilor care au inclus cercetări din 22 state europene, EFSA a concluzionat că doza maximă de cafeină recomandată, consumată zilnic, este de 400 miligrame. Dacă această doză este depășită, consumul de cafeină reprezintă un risc pentru sănătatea cardiovasculară a oamenilor. Această doză maximă este cea recomandată pentru adulții fără probleme de sănătate și care au activități fizice moderate. Pentru femeile însărcinate sau care alăptează, EFSA recomandă o doză maximă de 200 miligrame de cafeină, pentru a nu pune în pericol dezvoltarea fătului. Pentru copii și adolescenți, consumul recomandat de cafeină este de 3 miligrame pe zi.

Cafeina în băuturi și alimente

Cafeina se găsește în cantitățile cele mai mari în cafea, ceai, băuturi energizante și băuturi răcoritoare carbogazoase, însă ea este găsită și în alte alimente. Un espresso (60 ml) conține 80 mg de cafeină, în timp ce o cană de cafea la filtru (200 ml) conține 90 mg de cafeină. Și o doză de energizant (250 ml) conține 80 mg de cafeină. În schimb, o cană de ceai negru (220 ml) conține 50 mg de cofeină, iar o doză de cola (355ml) conține 40 mg de cofeină. Și un baton de ciocolată (50 g) conține cafeină, 25 mg.

Dacă amestecați alcoolul (0.08%, care este limita legală de alcoolemie în majoritatea țărilor europene) cu produse care conțin cafeină, este recomandat să nu depășiți 200 mg de cafeină. Până la această cantitate, cafeina nu va influența percepția noastră de intoxicare cu alcool.

EFSA a declarat că există diferențe vizibile între țările UE când vine vorba de consumul de cafeină, însă principalele alimente prin care se consumă cafeină sunt ciocolata, cafeaua și ceaiul, urmate de băuturi energizante și carbogazoase. În majoritatea țărilor, consumul de cafeină la copiii cu vârste cuprinse între 3 și 10 ani este influențat în cea mai mare parte de ciocolată, iar apoi de ceai și băuturi carbogazoase.

Citește și Cafea vs. Ceai

Newsletter

Bună Dimineața, săptămânal pe email

*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *