Search
Generic filters
Exact matches only

Facebook își pierde notorietatea în rândul tinerilor

An după an, generație după generație, o multitudine de branduri sau trenduri apar și se sting, cu impacte diferite asupra noastră, a tuturor. Indiferent de domeniu, este foarte greu pentru acestea să reziste o perioadă îndelungată de timp, să ofere mereu noutățile cerute și să se ridice la nivelul tuturor așteptărilor. Nu este diferit nici pentru binecunoscutul Facebook al zilelor noastre.

Dacă în România Facebook nu are probleme, având în jur de 6.600.000 utilizatori unici din aproximativ 9.000.000 utilizatori de internet, peste hotare cifrele arată că tinerii tind să își piardă interesul în această rețea de socializare, orientându-se spre cele mai noi și mai în vogă, cum ar fi Instagram, Snapchat sau Tumblr.

Pentru a pune capăt discuțiilor interminabile dintre cei care susțin că Facebook își pierde utilizatorii și cei care argumentează că astfel de idei sunt invenții ale mass-media, portalul statistica.com a realizat un grafic care urmărește evoluția numărului de oameni care au părăsit Facebook din 2011 până în prezent, categorizați în funcție de vârstă.

Datele extrase din platforma de Social Advertising a Facebook arată faptul că în Statele Unite mai mult de 6.000.000 de tineri cu vârsta cuprinsă între 13-24 de ani au părăsit rețeaua de socializare din Ianuarie 2011 până în Ianuarie 2014. Iar cum America este țara de unde cele mai multe trenduri se răspândesc în toată lumea, ne putem aștepta în viitor la o astfel de scădere și în România.

Astfel, pe categorii de vârstă, cifrele ne arată următoarele:

  • 13-17 ani: în 2011 – 13.1 milioane de utilizatori; în 2014 – 9.8 milioane utlizatori.
  • 18-24 ani: în 2011 – 45.4 milioane de utilizatori; în 2014 – 42.0 milioane de utilizatori
  • 25-34 ani: în 2011 – 33,2 milioane de utilizator; în 2014 – 44.0 milioane de utilizatori
  • 35-54 ani: în 2011 – 39,6 milioane de utilizatori; în 2014 – 56.0 milioane de utilizatori
  • 55+ ani: în 2011 – 15.5 milioane de utilizatori; în 2014 – 28.0 milioane de utilizatori

Viitorul este nesigur pentru Facebook, dar ceea ce știm cu certitudine este faptul că, indiferent de care rețea socială va domina piața, social media cu siguranță nu va dispărea, deoarece nu dispare nici setea oamenilor de informație, nici nevoia lor de a interacționa, comunica și socializa cu ușurință în online.

Newsletter

Bună Dimineața, săptămânal pe email

*Respectăm dreptul la intimitate și luăm în serios protejarea datelor

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *